Magyarországon ellenőrzött gépjárművek 54,97 százalékában kimutathatók rejtett sérülések. Könnyen előfordulhat, hogy az ilyen típusú autók nem biztonságosak, és gyakran a karbantartási költségük is magasabb. Ezekkel a problémákkal a magyarországi használtautó-kereskedők is szembesülnek – derül ki az autótörténeti jelentéseket készítő carVertical kutatásából.
Sok az olyan eladó, aki szándékosan nem számol be arról, hogy milyen hibái vannak a járműnek, és milyen silány minőségű javításokat végeztek azon korábban, vagy eltitkolja, hogy nem eredeti, új, hanem bontott vagy utángyártott alkatrészeket szereltek bele. Ez az oka annak, hogy mielőtt megveszünk egy autót, mindent alaposan átnézünk, lekérdezünk
– mondta Németh Gábor, a CARTECUM autókereskedés tulajdonosa, aki saját példát hozott fel.
„Egy Mercedest ajánlottak a figyelmünkbe. Az eladó cég azonban nem adta meg az autóalvázszámot, mi azonban a rendszám alapján ellenőriztük az előzményeket, és egy 50 ezer eurós kárra bukkantunk, valamint fényképet is találtunk az összetört autóról, amit korábban közel 40 ezer euróért kínáltak fel részünkre. Ebben az esetben azzal a 15 eurónak megfelelő összeggel, amit a jelentés elkészítésére költöttünk, komoly pénzösszeget és későbbi fejfájást spóroltunk meg. Egy ilyen gépjárművet nagyon nagy kihívás lett volna eladni!”
A használt járművek több mint fele külföldről érkezik Magyarországra. Sok közöttük a sérült autó, amit megjavítanak, és újszerűként, gyári fényezésűnek beállítva adnak el anélkül, hogy a vevők tudomást szereznének a valódi állapotukról.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!