Vasárnap óta működik a késési biztosítás, a rendszer első három napján a MÁV-csoport 9600 esetben térítette vissza a jegyár felét – közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója szerdán a közösségi oldalán. Mint írta, az esetek túlnyomó részében – az applikáción keresztül váltott jegyeknél – ez teljesen automatikusan történt, anélkül, hogy az utasoknak bármit kellett volna tenniük a pénzvisszatérítés érdekében.
Hegyi Zsolt a posztban jelezte, hogy az első napokban felfedeztek, és azóta már ki is javítottak egy apróbb informatikai hibát, amely miatt a késési biztosítások egy részét a jegypénztárakban nem lehetett azonnal érvényesíteni, így az érintett utasokat a központi telefonos vagy e-mailes ügyfélszolgálatukhoz kellett irányítani. Hasonlóan ahhoz a néhány utashoz, aki csatlakozás, illetve buszról vonatra vagy vonatról buszra történő átszállás alatt szenvedett el összességében 20 percet meghaladó késést.
A társaság vezérigazgatója közölte, hogy a késések aránya az elmúlt néhány napban az éves átlaghoz hasonlóan a járataik mintegy 3 százalékát érintette, ami összesen 10 millió forintnyi pénzvisszatérítési kötelezettséget rótt a MÁV-csoportra. Arra is felhívta a figyelmet, hogy
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2025/06/04/kesesi-biztositas-jegyar-visszaterites-mav-vasut-hegyi-zsolt/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!