Mint az Indexhez eljuttatott közleményben is írták, a projekt témája a lelassulás, a jelenben élés, a médiatudatosság és az offline jelenlét népszerűsítése. „A folyamatos online jelenlét hatására az életünk felgyorsult, folyamatos információáradatnak vagyunk kitéve és nem tudjuk meg- illetve végigélni a pillanatokat, megemészteni a történéseket. Ennek hatására »kognitív túlstimuláció« zajlik le az emberi agyban, amely pszichológiai és neurológiai eredmények alapján megnehezítheti az összpontosítást és az információk feldolgozását, valamint a valós fizikai jelenlét minősége is romlik” – fogalmaztak.
Felhívták a figyelmet arra, hogy a koronavírus-járvány óta teljesen átalakultak a lakosság fogyasztói szokásai. A McKinsey nemzetközi vállalat tanulmánya szerint
Az Y- és Z-generációk közel 70 százaléka már a közösségi médiára és az influenszerekre támaszkodik vásárlás előtt, felváltva ezzel a termékek közötti válogatást. A fogyasztók egyre inkább a szélsőségek felé tolódnak: mindenre sajnálják a pénzt vagy pazarolnak.
A technológia által vezérelt világban egyre többen döntenek úgy, hogy lelassítanak, ás inkább a minőségi, tudatos életre helyezik a hangsúlyt. A „slow life” eredetileg egy életmódbeli irányzatként indult, napjainkra jelentős gazdasági vonatkozásai is megjelentek – írták.
Az utazásban is látszik a hatása
Hozzátették: „Ha kicsit lelassulva szeretnénk élni, akkor az utazás során is érdemes előnyben részesíteni a fenntartható, helyi közösségeket támogató utazási formákat a tömegturizmus helyett. A World Travel & Tourism Council (WTTC) adatai szerint a fenntartható turizmus egyre nagyobb részt tesz ki a szektorban. 2023-ban a globális bruttó hazai termék (GDP) 9,1 százalékát adta, ráadásul 27 millió új munkahelyet is teremtett.”
„A környezet kímélése mellett hosszú távon stabil gazdasági növekedést is biztosít a helyi közösségek számára a fenntartható turizmus, különösen, ha azok a helyi értékekre és termékekre […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!