2024. szeptember 15., vasárnapMa Enikő napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 395,00 Ft | USD: 356,00 Ft | CHF: 420,00 Ft
2024.09.15. Enikő Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 395,00 Ft | USD: 356,00 Ft | CHF: 420,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Fordulóponthoz értünk, új trend alakítja át a lakosság fogyasztói szokásait

Hirdetés

Fordulóponthoz értünk, új trend alakítja át a lakosság fogyasztói szokásait

Mint az Indexhez eljuttatott közleményben is írták, a projekt témája a lelassulás, a jelenben élés, a médiatudatosság és az offline jelenlét népszerűsítése. „A folyamatos online jelenlét hatására az életünk felgyorsult, folyamatos információáradatnak vagyunk kitéve és nem tudjuk meg- illetve végigélni a pillanatokat, megemészteni a történéseket. Ennek hatására »kognitív túlstimuláció« zajlik le az emberi agyban, amely pszichológiai és neurológiai eredmények alapján megnehezítheti az összpontosítást és az információk feldolgozását, valamint a valós fizikai jelenlét minősége is romlik” – fogalmaztak.

Felhívták a figyelmet arra, hogy a koronavírus-járvány óta teljesen átalakultak a lakosság fogyasztói szokásai. A McKinsey nemzetközi vállalat tanulmánya szerint

a fogyasztók mindenhez villámgyorsan akarnak hozzájutni, legyen szó termékről vagy szolgáltatásról: ha ezt a vásárló nem kapja meg, már odébb is áll, vagyis oda a lojalitás.

Hirdetés

Az Y- és Z-generációk közel 70 százaléka már a közösségi médiára és az influenszerekre támaszkodik vásárlás előtt, felváltva ezzel a termékek közötti válogatást. A fogyasztók egyre inkább a szélsőségek felé tolódnak: mindenre sajnálják a pénzt vagy pazarolnak.

A technológia által vezérelt világban egyre többen döntenek úgy, hogy lelassítanak, ás inkább a minőségi, tudatos életre helyezik a hangsúlyt. A „slow life” eredetileg egy életmódbeli irányzatként indult, napjainkra jelentős gazdasági vonatkozásai is megjelentek – írták. 

Az utazásban is látszik a hatása 

Hozzátették: „Ha kicsit lelassulva szeretnénk élni, akkor az utazás során is érdemes előnyben részesíteni a fenntartható, helyi közösségeket támogató utazási formákat a tömegturizmus helyett. A World Travel & Tourism Council (WTTC) adatai szerint a fenntartható turizmus egyre nagyobb részt tesz ki a szektorban. 2023-ban a globális bruttó hazai termék (GDP) 9,1 százalékát adta, ráadásul 27 millió új munkahelyet is teremtett.” 

„A környezet kímélése mellett hosszú távon stabil gazdasági növekedést is biztosít a helyi közösségek számára a fenntartható turizmus, különösen, ha azok a helyi értékekre és termékekre […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2024/09/03/lakossag-fogyasztoi-szokasok-vizsgalat-corvinus-egyetem-slow-life-projekt/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Kijött a börtönből a káoszba fulladt fesztivál főszervezője, és már árulja a jegyeket a következő bulira

Emlékeznek még a Fyre Festivalra? 2017 egyik emlékezetes története volt az: több ezer dolláros jegyekért …