A Financial Times felidézte, hogy korábban az egyik legnagyobb kínai akkumulátorgyártó, a CATL is Magyarország legnagyobb beruházását jelentette be Debrecenben. Mindeközben szinte a szomszédjukban hoz létre egy másik gyárat az EcoPro BM nevű dél-koreai vállalat is.
A lap szerint Magyarország ezen fejlesztéssel egy nagy jelentőségű központot hoz létre Magyarország második legnagyobb városában. A Financial Times azt írta:
Ráadásul a lap szerint Magyarország ezzel azt is megalapozza, hogy az elektromos autók gyártása is az országba települjön. Felidézték, hogy a CATL bejelentése után a BMW is egy több milliárd euró összértékű, az elektromos autók gyártásához kapcsolódó beruházást jelentett be Debrecenben, és rajtuk kívül ugyanígy tett számos más, ezen a területen érdekelt vállalat is (a Financial Times szerint összesen több mint 10 milliárd euró értékben). A BMW azóta a saját beruházásával kapcsolatban egy új bővítést is bejelentett, amelyről Szijjártó Péter beszélt a múlt héten.
A Financial Times mindezek mellett azt is felidézte, hogy (mások mellett) a Samsung is jelentős akkumulátorgyárakat telepít Magyarországon, valamint a Mercedes és az Audi is arra készül, hogy az elektromos autók gyártására állítsa át magyarországi üzemeit. A lap szerint ezáltal 2035-re (amikortól a tervek szerint az Európai Unión belül tilos lesz a hagyományos autók értékesítése) a magyarországi autóiparban már kizárólag elektromos járműveket gyárthatnak.
A CATL más országokat is fontolgatott
A pénzügyi lap azt is méltatta, hogy a magyar kormány jelentős adókedvezményekkel, valamint a vállalatoknak kedvező, hatékony szabályozásokkal segíti elő, hogy a beruházások Magyarországra érkezzenek – ezt példázza az is, hogy a kínai óriáscég ide települt.
A Financial Times ugyanis úgy tudja, hogy az idei nyár előtt a CATL például Lengyelországot és Szerbiát is fontolgatta az európai gigagyára színhelyeként, de végül Magyarország mellett döntöttek, ahol 800 millió eurónak megfelelő támogatást kapnak a beruházáshoz.
A Financial Times ezzel kapcsolatban több forrásból is úgy értesült:
a CATL 2025 májusában – korlátozott mennyiségben – már meg is kezdheti a gyártást a debreceni létesítményben.
A teljes gyártási kapacitást 2030-ra érnék el a kínai gyárban a lap szerint.
Ekkora lehet a magyarországi gyárak teljesítménye
A Financial Times – a Benchmark Mineral Intelligence elemzőcég adatai alapján – egy prognózist is közölt azzal kapcsolatban, hogy mekkora lehet a gyártás […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!