2023. február 6., hétfőMa Dóra napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 389,00 Ft | USD: 361,00 Ft | CHF: 391,00 Ft
2023.02.06. Dóra Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 389,00 Ft | USD: 361,00 Ft | CHF: 391,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Financial Times: Magyarország nagyhatalom lesz az elektromosautó-iparban

Hirdetés

Financial Times: Magyarország nagyhatalom lesz az elektromosautó-iparban

A Financial Times felidézte, hogy korábban az egyik legnagyobb kínai akkumulátorgyártó, a CATL is Magyarország legnagyobb beruházását jelentette be Debrecenben. Mindeközben szinte a szomszédjukban hoz létre egy másik gyárat az EcoPro BM nevű dél-koreai vállalat is. 

A lap szerint Magyarország ezen fejlesztéssel egy nagy jelentőségű központot hoz létre Magyarország második legnagyobb városában. A Financial Times azt írta:

2030-ra egyedül Debrecenben több akkumulátort fognak gyártani, mint – Németországot kivéve – Európa bármely másik országában összesen.

Hirdetés

Ráadásul a lap szerint Magyarország ezzel azt is megalapozza, hogy az elektromos autók gyártása is az országba települjön. Felidézték, hogy a CATL bejelentése után a BMW is egy több milliárd euró összértékű, az elektromos autók gyártásához kapcsolódó beruházást jelentett be Debrecenben, és rajtuk kívül ugyanígy tett számos más, ezen a területen érdekelt vállalat is (a Financial Times szerint összesen több mint 10 milliárd euró értékben). A BMW azóta a saját beruházásával kapcsolatban egy új bővítést is bejelentett, amelyről Szijjártó Péter beszélt a múlt héten.

A Financial Times mindezek mellett azt is felidézte, hogy (mások mellett) a Samsung is jelentős akkumulátorgyárakat telepít Magyarországon, valamint a Mercedes és az Audi is arra készül, hogy az elektromos autók gyártására állítsa át magyarországi üzemeit. A lap szerint ezáltal 2035-re (amikortól a tervek szerint az Európai Unión belül tilos lesz a hagyományos autók értékesítése) a magyarországi autóiparban már kizárólag elektromos járműveket gyárthatnak.

A CATL más országokat is fontolgatott 

A pénzügyi lap azt is méltatta, hogy a magyar kormány jelentős adókedvezményekkel, valamint a vállalatoknak kedvező, hatékony szabályozásokkal segíti elő, hogy a beruházások Magyarországra érkezzenek – ezt példázza az is, hogy a kínai óriáscég ide települt. 

A Financial Times ugyanis úgy tudja, hogy az idei nyár előtt a CATL például Lengyelországot és Szerbiát is fontolgatta az európai gigagyára színhelyeként, de végül Magyarország mellett döntöttek, ahol 800 millió eurónak megfelelő támogatást kapnak a beruházáshoz. 

A Financial Times ezzel kapcsolatban több forrásból is úgy értesült:

a CATL 2025 májusában  – korlátozott mennyiségben – már meg is kezdheti a gyártást a debreceni létesítményben.

A teljes gyártási kapacitást 2030-ra érnék el a kínai gyárban a lap szerint. 

Ekkora lehet a magyarországi gyárak teljesítménye

A Financial Times – a Benchmark Mineral Intelligence elemzőcég adatai alapján – egy prognózist is közölt azzal kapcsolatban, hogy mekkora lehet a gyártás […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2022/11/29/magyarorszag-elektromos-autogyartasi-nagyhatalom-europaban-financial-times/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Hasztalan lehet Észak-Korea narancsfényű készpénzfertőtlenítő berendezése

Az észak-koreai kormány tavaly májusban országszerte elrendelte a gyógyszertáraknak, hogy vásárolják meg a bankjegyek fertőtlenítésére …