A China Space News nyomán a Blikk arról számolt be, hogy a Pekingtől 200 kilométerre lévő Datongban található szupravezető mágnesvasúti tesztpályán három tesztfutást hajtottak végre. A projekt célja, hogy végül a vonat 1000 kilométeres vagy annál nagyobb sebességgel szállítson utasokat és rakományt egy vákuumcsőben. Ha sikerrel járnak, ez lehet a világ leggyorsabb földi közlekedési technológiája.
A január 14-i tesztfutások során a kapszula a jelentés szerint egyelőre csak 50 km/órás sebességgel „vánszorgott”, és minden alkalommal 210 méteres távolságot tett meg. A létesítményt építő és működtető China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC) védelmi vállalat – amely korábban fejlett fegyverrendszerek, például hiperszonikus rakéták fejlesztésében vett részt – közölte, hogy a kritikus összetevők – köztük a szupravezető mágnes, a nagy teljesítményű elektromos rendszerek, az AI biztonsági vezérlők, a vezeték nélküli kommunikációs eszközök és az érzékelők – a tesztek során a tervek szerint működtek, megnyitva az utat a jövőbeni, nagyobb sebességű kísérletek előtt.
Kína jelenleg a világ legnagyobb nagysebességű vasúthálózatát működteti, amelynek teljes hossza meghaladja a 42 ezer kilométert. A kormány azt tervezi, hogy 2025-re 400 km/h-ra növeli a vonatok maximális sebességét. A tengerparti Csingtao városában már megépült egy 600km/h végsebességű mágnesvasút prototípusa és tesztvonala.
Egyes katonai szakértők úgy vélik, hogy a Datong hiperloop létesítményben kifejlesztett új technológiák, mint például az elektromágneses meghajtás és az energiagazdálkodási rendszerek, felhasználhatók a védelemben. Valószínű, hogy a CASIC ezért is érdekjelt projektben.
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!