2021. január 16., szombatMa Gusztáv napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 359,00 Ft | USD: 295,00 Ft | CHF: 333,00 Ft
2021.01.16. Gusztáv Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 359,00 Ft | USD: 295,00 Ft | CHF: 333,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Ezek voltak a BKK, a MÁV és a Volánbusz 2020-as fejlesztései

Hirdetés

Ezek voltak a BKK, a MÁV és a Volánbusz 2020-as fejlesztései

Alighanem a legtöbben úgy vannak az idei esztendővel: szerencsére holnap már 2021-et írunk, de mielőtt lapoznánk, lássuk, mi változott a közösségi közlekedésben.

Több fejlesztés is megvalósult 2020-ban

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) több közlekedésfejlesztési eredményt jelentett be 2020-ban:

Hirdetés

  • online is igénybe vehetővé tette a BKK Telebusz szolgáltatását;
  • 20 új autóbusz állt forgalomba a dél-budai kerületekben december 13-án;
  • 100 viszonteladóval bővítette a jegyvásárlási lehetőségeket;
  • a Budapest Airporttal közösen európai uniós projekt keretében segíti a vakokat és gyengénlátókat a közlekedési csomópontokon;
  • a BKV-val közösen minden korábbinál több, hétféle ünnepi járatot indított decemberben;
  • pilot projekt keretében díjmentessé tette a kerékpárszállítást az arra alkalmas vonalakon egy hétvégére;
  • közbeszerzést írt ki a Lánchíd felújítására, amelyre már a végső árajánlatok is megérkeztek;
  • stratégiai partnerséget alakított ki a Budapesti Rendőr-főkapitánysággal a balesetek megelőzésére;
  • lebonyolította a MOL Bubi közbringarendszer megújítására vonatkozó közbeszerzési eljárást, amelynek eredményeként tavaszra új kerékpárokkal, rugalmas tarifarendszerrel, új, felhasználóbarát applikációval indul újra;
  • folyamatosan állítja forgalomba Budapest új CAF villamosait, amelyekből már 14 közlekedik;
  • átadta az M3 metró felújított, déli szakaszát;
  • új villamosvágányt épített a Haller utca és a Soroksári út kereszteződésénél, aminek köszönhetően átszállásmentes villamoskapcsolat jött létre Dél-Pest és a belváros között;
  • új kerékpársávokat létesített a tavasszal és a nyáron;
  • elindította több budai villamosmegálló akadálymentesítését.

Ezekre a projektekre a Fővárosi Önkormányzat nagyjából 123 milliárd forint támogatást adott, amely a BKK zökkenőmentes működését biztosította, egyben kompenzálta a pandémia miatti menetdíjbevétel-kiesést.

A MÁV és a Volánbusz életében változás történt 2020-ban, a megvalósuló fejlesztések alapja a vasúttársaság és a Volánbusz között július közepén létrejött vállalati együttműködése. A cégcsoport a fúzióval Magyarország legnagyobb munkáltatójává vált – 57 ezer munkavállalóval.

A közösségi közlekedés összetett rendszer, önmagában a vasúti vagy a közúti közlekedés nem értelmezhető. Akkor tud ez hatékonyan és fenntarthatóan üzemelni, ha összedolgoznak, és feleslegesen nem épülnek ki párhuzamosságok

– közölte a MÁV az Indexszel.

D MTZ20160420020

Fotó: Máthé Zoltán / MTI

Ehhez a következő években össze kell hangolni a buszok és a vonatok menetrendjét, meg kell szüntetni a költséges és kihasználhatatlan párhuzamosságokat, meg kell teremteni az egységes forgalomirányítást és utastájékoztatást, valamint a jegyértékesítési felület és rendszer teljes összevonására lesz szükség.

9 milliárdból újítják fel a Nyugatit

A menetrendek összehangolásával az egységes közszolgálati menetrendi kínálat kialakítása már az ősszel elkezdődött. Még a nyáron kibővült a térségi és városi jegyek menüponttal a MÁV mobilalkalmazása, amelyen keresztül már elérhetők a Szeged városi 24 és 72 órás napijegyek, a Dunakanyar Napijegy – amelyet a Volánbusszal és a Maharttal közösen vezetett be a MÁV –, valamint a Volánbusz székesfehérvári, nagykanizsai és zalaegerszegi dolgozói bérletei is.

A MÁV májusban elkezdte a Nyugati pályaudvar tetőszerkezetének felújítását, a csatlakozó üvegszerkezetek, valamint a pénztárcsarnok, a gyorsétterem és a homlokzati tornyok tetőszerkezeteinek műemléki rekonstrukcióját – csaknem 9 milliárd forint saját forrásból –, amely a jövő nyáron fejeződhet be.

A MÁV a csarnok felújításán kívül további korszerűsítést végez 2021. június 19. és július 17. között, hogy komfortosabb, tisztább környezet és modernebb utastájékoztató rendszer fogadja a közönséget.

A vasúttársaság idén 4,6 milliárd forint saját forrásból újította fel az ország legforgalmasabb, ceglédi vonalának Nyugati pályaudvar és Városliget-elágazás közötti szakaszát. A munkálatoknak köszönhetően megszüntethetők a sebességkorlátozások, így a menetrend szerinti közlekedés is javulhat ezen a szakaszon. Újpalotán új megállóhely épült, 2021-ben pedig tervezetten folytatódik a felújítás a Vecsés és Monor közötti szakaszon.

A Volánbusznak is előnyös a fúzió

A Volánbusz legfőbb célkitűzése a biztonságos, fenntartható, magas színvonalú utaskiszolgálás, amelynek záloga a MÁV és a Volánbusz egységes stratégiai irányítása keretében az összehangolt menetrendi kínálat, egységes értékesítési felületek kialakítása és fejlesztése, a közös tarifarendszer megalkotása mellett a nagy arányú jármű-korszerűsítés.

A jármű-fiatalítási program keretében 2018 és 2020 között megvalósult beszerzésnek köszönhetően eddig 866 új és újszerű autóbusz állt forgalomba a Volánbusznál és jogelőd társaságainál.

Ebből 2020-ban 51 újszerű és 236 új járművet szereztünk be, 2021-ben pedig biztosan érkezik egy helyi elektromos autóbusz és 204 új csuklós autóbusz, ezenfelül 623 helyközi jármű beszerzése szerepel a Volánbusz tervei között

– közölte a Volánbusz az Indexszel. 

A Volánbusz számos menetrendváltozást is bevezetett. Ennek köszönhetően új, elővárosi színvonalú, egyenletes kiszolgálást és kedvezőbb csatlakozási lehetőségeket biztosító menetrend lépett életbe Veszprém és Győr között, valamint jelentős fejlesztéseket vezettek be a Miskolc–Kazincbarcika–Ózd-útvonalon.

A koronavírus-járvány hatása

A koronavírus-járvány a Volánbusz […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2020/12/31/bkk_mav_volanbusz_fejlesztesek_iden_jovore/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Újabb állami milliárdokat kap a divatipar

Újabb állami milliárdokat kap a divatipar

Megemelték a keretösszeget, így tízmilliárd helyett 15 milliárd forintra […] A teljes cikk megtekintéséhez és …