A gyártókra nehezedő nyomás továbbgyűrűzik a fogyasztói árakra is, az infláció többek között megjelenik a promócióra fordított díjakban és polcszerviz-szolgáltatások költségének emelkedésében. A fogyasztói árak emelkedése, ahogy mindig is volt, teljes mértékben a kiskereskedők hatásköre, míg a listaárak létrehozása a beszállítóké, de ha Berkó Gábor szerint körülnézünk, a jelenlegi helyzet az, hogy dinamikus és jelentős fogyasztói áremelkedés tapasztalható Magyarországon, ami számos tényező miatt elkerülhetetlen.
Az elektromos áramhoz hatszoros áron jutnak, míg a gáz díja duplájára nőtt. Emellett az általuk használt több száz alapanyag drágulása is hajtja a gyártási költségek emelkedését.
„Magyarországon gyártó és működő vállalatként a magyar gazdaságot érintő hatások minket is érnek, iparágtól függetlenül, úgy, mint magas és gyorsuló infláció, növekvő energia-, logisztikai költségek, főleg a két vezető valutával, az amerikai dollárral és euróval szembeni jelentős forint leértékelődés” – ismertette Berkó Gábor, aki megjegyezte, hogy a cég pénzügyi tervezésének és elszámolásának alapvalutája az amerikai dollár, így annak aránytalan erősödése még nagyobb terheket ró a vállalatra, hiszen eredményüket dollárban számolják el.
Kétszámjegyű növekedés jöhet idén
Értékesítését és nagykereskedelmi ügyeit a Procter&Gamble Kkt. látja el, egyebek mellett a logisztika és a marketingtevékenység a Procter&Gamble RSC Regionális Szolgáltató Kft.-hez tartozik, a Hyginett Kft. felelős hazánkban két gyártóüzemért. Csömörön gyártják a női intimhigiéniás termékeket, például az Always, a Naturella, a Discreet és a Tampax márkákat, míg a gyöngyösi üzemből indulnak hódító útjukra az elektromos Oral-B fogkefék és a Braun borotvák.
A hazai üzemekben készült termékek szinte a világ minden tájára eljutnak, legnagyobb piacnak Közép- és Nyugat-Európa számít, de elérik az Egyesült Államok, valamint Közép- és Dél-Amerika fogyasztóit is.
A KIHÍVÁSOK ELLENÉRE IDÉN A FORGALOM KÉTSZÁMJEGYŰ BŐVÜLÉSÉRE SZÁMÍTANAK.
Beszélt arról is, hogy az orosz-ukrán háború miatt a P&G nem tapasztal áruhiányt, a termelés zavartalan, rugalmasan hatékonyan reagál a változásokra a vállalat, amelynek a gyártókapacitása is folyamatosan bővül. A P&G termékkínálata 30 év alatt a kezdeti 5 márkáról 30 márkacsaládra nőtt, 10 különböző kategóriában. Stratégiájuk a jelenlegi gazdasági körülmények között sem változik, termékeik minőségében nem ismernek kompromisszumot, sosem gyengítik termékeink minőségét. Sőt, töretlenül hisznek a kutatás-fejlesztés jelentőségében, erejében, így folyamatosan újdonságokkal, innovációkkal látják el a piacot, mind a termék teljesítményét, mind annak ökológiai lábnyomát tekintve.
Töretlen az ismert márkák népszerűsége
A lakosság pénztárcája szűkösebb lehet, azonban a P&G nem tapasztal visszaesést a prémium termékek […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2023/02/04/procterandgamble-pg-mosopor-fogkefe-higienia/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!