Az EY szerint a megemelkedett díjak arra késztették a társaságokat, hogy áthárítsák a költségeket a vevőkre, és energiahatékonysági beruházásokba kezdjenek. A fejlesztések legnagyobb akadálya a szabályozási bizonytalanság, valamint a vezetőség erőforráshiánya, ami új megközelítéseket igényel a döntéshozóktól. A közlemény szerint tízből nyolc cég energiaköltsége legalább megtriplázódott 2022-ben, míg a megkérdezettek közel fele (46 százalék) minimum ötszörös emelkedést tapasztalt.
Válaszlépésként a vállalatok döntő többsége (79 százalék) arra kényszerült, hogy legalább részben áthárítsa a költségeket a fogyasztókra.
Valamint új stratégiát alakítson ki a termékek árazására és beszerzésére is. A kutatás eredménye alapján az ipari szektorban tudták a leghatékonyabban kompenzálni áremeléssel az eddigi költségnövekedést.
Az energiaköltségek növekedése egy olyan válság kiindulópontja volt, amelynek kezeléséhez csak részben állnak rendelkezésre eszközök a cégvezetők kezében. A hirtelen és drasztikus áremelkedés megváltoztatta a cégvezetők gondolkodását. Ma már minden felelős szervezetnél a prioritási listán szerepel a kérdés rövid, közép- és hosszú távú kezelése egyaránt
– hangsúlyozta Kovács Levente, az EY-Parthenon igazgatója, energiapiaci szakértője. A közleményben kitértek arra is, hogy a vállalatok több mint 80 százaléka azon az állásponton van, hogy energiahatékonyságot növelő beruházásokra is szükség van a versenyképesség fenntartásához.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!