2021. november 30., keddMa András, Andor napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 368,00 Ft | USD: 326,00 Ft | CHF: 353,00 Ft
2021.11.30. András, Andor Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 368,00 Ft | USD: 326,00 Ft | CHF: 353,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Egyre több ember vásárol a magyarosan elnyújtott Black Friday alatt

Hirdetés

Egyre több ember vásárol a magyarosan elnyújtott Black Friday alatt

Az amerikai szokásoktól eltérően Magyarországon nem egy kijelölt napon tartják a Black Fridayt, hanem már jó néhány éve gyakorlatilag az egész november egy óriási Black Friday. S bár a tengerentúlon ilyenkor hetven-nyolcvan százalékkal szokás leértékelni a termékeket, itthon ez közel sincs így. Az idei november furcsasága, hogy nem csak a termékeknél, a hiteleknél is Black Friday van.

A hazai kereskedők kicsit fukarabbak, ha a fekete péntekről van szó, ennek ellenére a magyar vásárlók is imádják ezeket a leértékeléseket. Olyannyira, hogy az Offerista Group kutatása szerint idén a megkérdezettek 85 százaléka készül tudatosan valamilyen vásárlásra a novemberi akciók során. Ez tavalyhoz képest mintegy harmincszázalékos emelkedést mutat a vásárlói kedvet illetően.

A maradék 15 százalék sem zárkózik el teljesen, közülük 73 százalék mondta, hogy ha szembejön valami igazán testhez álló ajánlat, nyitott a vásárlásra.

Hirdetés

Az átlagnak ötvenezer forint a plafon

A megkérdezettek zöme (32,97 százalék) úgy tervezi, hogy  húsz- és ötvenezer forint között fog költeni, de sokan nyilatkoztak úgy (20,63 százalék), hogy nincs előre eltervezett összeg, amennyiben olyan ajánlat kerül a szemük elé, amely visszautasíthatatlan, nem fognak gondolkodni. A válaszadók közel húsz százaléka azt közölte, mindenképpen kevesebbet fog költeni, mint húszezer forint, 2,44 százalék azonban akár 180 ezer feletti összeget is hajlandó kiadni álomajánlat esetén.

Vásárlók a fekete péntek (Black Friday) napján az egyik elektronikai áruházban Nyíregyházán 2016. november 25-én

Vásárlók a fekete péntek (Black Friday) napján az egyik elektronikai áruházban Nyíregyházán 2016. november 25-én

Fotó: Balázs Attila / MTI

Idén a bankkártyával fizetők, úgy tűnik, leelőzik a készpénzes versenyzőket, valószínűleg célfotó dönt majd a végén, mivel a válaszadók 47,86 százaléka úgy tervezi, hogy kártyával egyenlíti ki az összeget, 46,03 százalék pedig készpénzes fizetés mellett tette le voksát. A banki utalást 4,56 százalék választaná. 

A Black Friday-akciókat mellőzni tervezők többsége elsősorban anyagi gondok miatt döntött így (48,94 százalék), és csak második tényezőként jelölték meg, hogy épp nincs szükségük semmire (32,62 százalék). Ez annak fényében érdekes, hogy tavaly, amikor még inkább a bizonytalanság volt az úr a pandémia hatásai miatt, csak az akcióktól elzárkózók 39 százaléka válaszolt úgy, hogy nincs pénze még az akciós termékekre sem, és többségben voltak azok, akik azért maradtak távol, mert nem gondolták, hogy bármire szükségük lenne. 

Tarol az internet, haldoklik a rádiós hirdetés

Az áruházaknak kiemelt fontossággal kell kezelniük weboldalukat, ugyanis ilyenkor a legtöbben (45,1 százalék) tudatosan a website-okat nézegetik, onnan tájékozódnak az akciókról – ez a mutató tavaly még csak 34 százalékon állt. 2020-ban egyébként a legtöbben még a tévéből értesültek az ajánlatokról, de népszerű platform volt a sajtó és a reklámújság is, ám utóbbi kategória idén 36 százalékról 12 százalékra zuhant be.

Érdekesség, hogy a hírlevelek iránti érdeklődés tíz százalékkal emelkedett (11-ről 22 százalékra). A hirdetési piac teljesen jelentéktelen szereplője maradt a rádió, amely ugyanúgy hat százalékon áll, mint tavaly.

Három termékcsoport uralja a piacot

Nem meglepő, hogy idén is a háztartási gépek jelentik a legnépszerűbb kategóriát: közel 53 százalék számolt be arról, hogy már kiszemelt valamilyen terméket. A második legnépszerűbb kinézett kategória a ruházat, cipők, kiegészítők negyven százalékkal, és dobogós 37 százalékkal az otthon- és kertészeti termékek csoportja is. 

Gyakorlatilag ez a három kategória tarol a piacon a felmérés szerint, ez után nagy esés következik a vevők érdeklődését tekintve: a kozmetikumok, játékok, könyvek iránti érdeklődés még a húsz, sok esetben pedig a tíz százalékot sem éri el.

Óriási rohamra számítanak a Media Marktnál

A Black Friday vagy a karácsony időszakában a kiskereskedelmi szektor forgalma a többszörösére emelkedik. A Media Marktnál idén úgy készültek erre az időszakra, hogy akár háromszoros forgalmi csúccsal is késedelem nélkül meg tudjanak birkózni. Az árukészletek feltöltése nyár óta tart, a vállalat negyven százalékkal bővítette raktárkapacitását – derül ki a cég […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/penzbeszel/2021/11/10/kereskedelem-black-friday-akcio-szemelyi-hitel/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Közeleg a karácsonyi roham, 60 ezer forintot ér egy oltás a magyar drogériában

Közeleg a karácsonyi roham, 60 ezer forintot ér egy oltás a magyar drogériában

Ösztönözni szeretnék az oltakozást, ezért több mint 100 millió forintot fizet a koronavírus elleni védőoltást …