A szakszervezeti vezetők sztrájkkal fenyegetőztek és figyelmeztették a Volkswagent (VW) szerdán egy „történelmi hibára”, ugyanis a két fél megkezdte a bértárgyalásokat, amelyek valószínűleg meghatározzák, hogy Európa legnagyobb autógyártója milyen agresszíven folytatja az elbocsátásokat és gyárbezárásokat Németországban. Az autógyártó óriásvállalatnál nagy a feszültség, mivel a gyárbezárások veszélye – ami a vállalat számára az első eset lenne Németországban – ütközőpályára állította őket a nagyhatalmú IG Metall szakszervezettel.
A Reuters beszámolója szerint az IG Metallnak a VW márka 130 ezer németországi munkavállalója számára is új munkaszerződéseket kell kötnie, miután a konszern ebben a hónapban felmondta azokat a megállapodásokat, amelyek az 1990-es évek közepe óta hat nyugat-németországi üzemében biztosították a foglalkoztatást.
A munkavállalók képviselői megfogadták, hogy harcolni fognak a munkahelyek leépítése ellen, és a felső vezetést és a kormány megingott támogatását okolják a Volkswagen rossz helyzetéért. Az IG Metall december elejétől kezdődő sztrájkkal fenyegetőzik, és ragaszkodik a 7 százalékos béremeléshez.
A jó pásztor vigyáz a juhaira, és együtt tartja őket. A Volkswagen pásztora azzal fenyegetőzik, hogy letépi a bőrt a testükről, majd egy hurrikánban kidobja őket
– mondta Thorsten Groeger, az IG Metall fő tárgyalóembere a Volkswagennél, a hannoveri tárgyalási helyszín előtt a dolgozóknak.
Daniela Cavallo, az üzemi tanács vezetője visszautalt a Volkswagen 87 éves történetére, utalva a szakszervezeti alapok kisajátítására a Harmadik Birodalom idején. „Átlagos kamatláb mellett az a tőke, amit a nácik annak idején a munkásmozgalomtól raboltak el, az évtizedek során több milliárd eurót termelt volna. Ez a pénz, a mi pénzünk, ma a Volkswagen-csoportban van” – mondta.
Hangsúlyozta a kompromisszumkészséget, de hozzátette, hogy a menedzsmenten múlik, hogy megoldást találjon. A több mint 3000 dolgozó közül néhányan a helyszín előtt táblákat tartottak a magasba, amiken ez állt:
Szakmunkáshiány az igazgatóságon – szakembereket keresünk.
A Volkswagen azzal érvel, hogy a magas németországi energia- és munkaerőköltségek miatt hátrányban van európai társaival és kínai riválisaival szemben, akik a régió elektromosjármű-piacának nagy szeletére pályáznak. Ezt az üzenetet megerősítve a tárgyalások kezdetén a VW márka személyzeti vezetője azt mondta, hogy a divíziónak csökkentenie kell a költségeket, hogy <a […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!