A Gazdasági Versenyhivatal friss vizsgálata szerint a legismertebb magyar influenszerek többsége nem jelölte megfelelően, hogy fizetett hirdetést oszt meg követőivel, ezt a hatóság etikátlannak és jogsértőnek nevezte, majd bírságot szabott ki − írta a Médiapiac.
Horváth Bálint, a GVH kommunikációs vezetője közölte, hogy az online kereskedelem térnyerésével párhuzamosan a digitális teret is figyeli a hivatal, ugyanis fogyasztóvédelmi hatáskörrel is rendelkezik. Megállapították, hogy a tartalomgyártók jelentős része átlépi a jogszabályi kereteket, és megtéveszti követőit.
A hatóság egy európai uniós vizsgálat keretében 28 magyar influenszer tevékenységét értékelte, majd közölte, hogy csak ötödük tartotta be teljeskörűen a jogszabályokat, 54 százalékuk részben tett eleget a kötelezettségeinek, a fennmaradó 26 százalék pedig egyáltalán nem szerepeltette, ha fizetett együttműködés valósult meg.
Ezzel pedig követőik jelentős része nem tudta, hogy valójában reklámot néz − […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!