A szén-dioxid-kibocsátási kvótára való tekintettel az európai autógyártók több időt kaptak az uniós klímavédelmi célkitűzések teljesítésére. Az Európai Parlament szerdán Strasbourgban megszavazta a lazításról szóló határozatot − írta a Bild.
Az uniós tagállamoknak még hivatalosan jóvá kell hagyniuk a döntést, de szerdán már a halasztás mellett szólaltak fel. A két intézmény ezzel az Európai Bizottság javaslatát követi, amely szerint a határértékeket már nem évente kell teljesíteni, hanem a vállalatok három év haladékot kapnak.
Amennyiben a nagy autógyártók 2025-ben túllépik a meghatározott limitet, nem fogják őket automatikusan fizetésre felszólítani. Ha a következő évben is így tesznek, még akkor is elkerülhetik a büntetést.
A német autóipari szövetség (VDA) fontos lépésnek tartja a halasztást. „A politikai cselekvés nemcsak azt jelenti, hogy célokat határozunk meg, hanem azt is, hogy lehetővé tesszük azok elérését” − mondta Hildegard Müller, a szövetség elnöke. A keretfeltételek sok területen nem megfelelőek, és a célokat rugalmasabbá kell tenni.
A globális kihívásokra és az elektromos autók iránti jelenlegi alacsony keresletre tekintettel további párbeszédet sürgetnek. Müller példaként említette a töltőinfrastruktúra bővítését, a villamosenergia-árakat, a félvezető-ellátást és az akkumulátorgyártást. A nemzetközi versenyképességet nem szabad többé elhanyagolni − fogalmazott a német autóipari szövetség elnöke.
Az iparágat fenyegető büntetések hátterében azok a meghatározott célok állnak, amelyek rögzítik az egy autóra jutó szén-dioxid-kibocsátás átlagos értékét, ugyanis ezek az előírásokat az év elején szigorították.
Az Európai Unióban egy adott évben nyilvántartásba vett járművek száma nem haladhatja meg […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!