Az Ursula von der Leyen vezette EB azt szeretné tudni: pontosan milyen módon működik a Ticketmaster jegyportálon a dinamikus árazás rendszere, ahol az eseményekre kapható jegyek árát aszerint árazzák be, hogy mekkora rájuk a kereslet. A Ticketmaster üzleti partnerei, például a zenekarok (vagy azok menedzsmentje) maguk dönthetik el, hogy élni kívánnak-e a lehetőséggel – írja a Guardian.
Lara Wolters, az Európai Parlament egyik képviselője szerint törvényt kell hozni az európai fogyasztók védelmében, hogy ne kelljen ilyen típusú inflációt elszenvedniük. „A helyzet egyetlen nyertesei a jegyvásárló oldalak, akik a rajongók kárára szedik meg magukat” – fogalmazott.
A Ticketmaster a megoldást a szállodák és légitársaságok árazásához hasonlította, és kijelentette, az ártartományt a zenekarok és azok menedzsmentje alakítja ki, nem a portál.
Ugyan a Ticketmaster körül korábban is felmerült már hasonló probléma, például Taylor Swift koncertjeinél, most a ’90-es évek angol britpop zenekarának, az Oasisnek az újjáalakulására szervezett koncertsorozat verte ki a balhét. A korábban 150 fontos jegyárak egyik pillanatról a másikra 350-re ugrottak, amit a virtuális sorban álló rajongók tömege nem igazán díjazott. (Hasonlót lépett egy manchesteri szálloda is, ami minden foglalását törölte, amint kiderült, hogy a banda a városban is koncertezni fog, majd háromszoros áron hirdette meg újra a szobákat)
Az Egyesült Királyság versenyjogi hatósága sem hagyta szó nélkül az esetet, és kijelentette: soron kívüli vizsgálatot indít a dinamikus árazás rendszeréről.