A McDonald’s és a General Motors arra figyelmeztetett, hogy a Donald Trump amerikai elnök vámpolitikájával kapcsolatos bizonytalanság káros hatással van az üzleti eredményekre, csökkentve az eladásokat és a nyereséget – írta csütörtöki cikkében a The Guardian.
A gyorsétteremlánc az első negyedévben 3,6 százalékos értékesítéscsökkenést jelentett az amerikai hazai piacán. Ez a fogyasztói kiadások visszafogása miatti alacsonyabb vásárlószámnak tudható be, ami a bizonytalan gazdasági kilátásokkal magyarázható, és amit meghatároznak Donald Trump amerikai elnök intézkedései.
A McDonald’s vezérigazgatója, Chris Kempczinski elmondta, hogy a vállalat „a legnehezebb piaci körülmények között” próbál boldogulni, és az év első három hónapjában a globális értékesítésében is 1 százalékos csökkenést jelentett. „A fogyasztók ma bizonytalansággal küzdenek” – fogalmazott a McDonald’s vezére.
Küzdenek az autóipari cégek is
Csütörtökön a detroiti General Motors is csökkentette a következő évre vonatkozó nyereség-előrejelzését, és figyelmeztetett, hogy Donald Trump vámjai 2025-ben akár 5 milliárd dollár veszteséget is okozhatnak a vállalatnak. Az autógyártó […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!