Hamarosan nagyító alá kerülnek a mobilos és online játékok vitatott üzleti gyakorlatai. A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) idén tavasszal csatlakozik a Nemzetközi Fogyasztóvédelmi Jogérvényesítési Hálózat (ICPEN) átfogó ellenőrzési akciójához, amely a digitális játékok világában tapasztalható problémákat kívánja feltárni.
A videójáték-ipar jelenleg az egyik leggyorsabban növekvő gazdasági ágazat, globális piaca már a 217 milliárd dollárt is meghaladja. A robbanásszerű fejlődéssel azonban számos aggályos gyakorlat is megjelent, amik különösen a fiatalabb játékosokra jelentenek veszélyt.
Mit vizsgálnak a hatóságok?
Az ellenőrzésen kiemelt figyelmet kapnak:
- a szerencsejáték-elemeket tartalmazó „lootboxok” átláthatósága;
- a játékon belüli virtuális pénzek és vásárlások feltételei;
- az úgynevezett „sötét mintázatok” – vagyis a manipulatív technikák, amelyek túlköltekezésre ösztönöznek;
- a „pay-to-win” megoldások, ahol a játékélmény javításáért fizetni kell;
- a kiskorúakat célzó megtévesztő reklámok és mechanizmusok;
- az influenszerek szerepe a játékok népszerűsítésében.
„A családok védelme kiemelt feladata az NKFH-nak” nyilatkozta Német-Weingartner Lilla, a hatóság elnöke, kiemelve, hogy a mostani vizsgálat tökéletesen illeszkedik a 2025-ös ellenőrzési programba, amelyben külön hangsúlyt kap a videójátékok fogyasztóvédelmi szempontú ellenőrzése.
A hatóság együttműködik többek között a Gazdasági Versenyhivatallal is, hogy hatékonyabban léphessenek fel a digitális térben tapasztalható visszaélésekkel szemben, biztonságosabb
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!