Zalaegerszeg és Zalaszentiván között egy magányos körforgalom áll a mező közepén, amelyet a helyi önkormányzat több mint 500 millió forint uniós támogatásból épített – írja az Átlátszó. Az abszurd látványt nyújtó beruházás a Metrans logisztikai központjának és konténertermináljának kiszolgálását szolgálná, de a projektet megelőző vasútfejlesztés még el sem kezdődött, így a terminál építése is várat magára.
A Metrans 2021-ben jelentette be, hogy 15,7 milliárd forintból épít konténerterminált Zalaegerszegen. A cél, hogy az adriai kikötőkből (Trieszt, Koper, Fiume) érkező áruk innen közvetlenül Szlovákia, Csehország és Lengyelország irányába haladhassanak, anélkül, hogy Budapesten keresztül kellene szállítani. A zalaegerszegi önkormányzat vállalta, hogy
az új létesítményhez vezető feltáró utat és körforgalmat, valamint a közművesítést elkészíti, amit 2023 végére teljesítettek.
A konténerterminál megépítésének feltétele a Zalaszentivántól nyugatra tervezett deltavágány kiépítése, amely a tehervonatok menetirányváltás nélküli közlekedését tenné lehetővé. Ezt a vasútfejlesztést a magyar kormány 2021-ben ígérte, és az EU is támogatást nyújtott hozzá. Az előkészítési folyamat azonban lassan halad: a közbeszerzést a GYSEV csak 2024 őszén írta ki, az eredményt pedig még nem hirdettek – pedig hónapok óta lejárt a határidő –, így a kivitelezés várhatóan csak 2027 végére fejeződhet be, ugyanis körülbelül két év kell […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!
Hirben.hu Hírben jók vagyunk!