2022. május 19., csütörtökMa Ivó, Milán napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 386,00 Ft | USD: 367,00 Ft | CHF: 376,00 Ft
2022.05.19. Ivó, Milán Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 386,00 Ft | USD: 367,00 Ft | CHF: 376,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / A világsztárok hozhatták el a tequila aranykorát?

Hirdetés

A világsztárok hozhatták el a tequila aranykorát?

Nem is olyan régen világsztárok egész sora gondolta, hogy érdemes lehet beszállni a tequila forgalmazásába. George Clooney és Rande Gerber (Cindy Crawford férje) 2017-ben adták el egymilliárd dollárért a Casamingos nevű tequilacégüket, négy évvel az alapítás után.

A Casamingos sikere több sztárt is arra ösztönzött, hogy szerencsét próbáljon az iparban. Olyan hírességek indítottak tequilával (és mezcallal) összefüggő projekteket, mint Kendall Jenner, Dwayne Johnson, Michael Jordan, Nick Jonas vagy Arnold Schwarzenegger.

Mi több, a kereslet fokozódása környezetvédelmi aggályokat is felvet. A tequila és mezcal előállításához ugyanis nagy mennyiségű vízre van szükség, valamint jelentős mennyiségű hulladék keletkezik a gyártás során. Az agávéföldek folyamatos terjedése pedig mezőgazdasági problémákat is okoz.

Mindezeket figyelembe véve, 2010-ben alakult is egy nonprofit szervezet (Tequila Interchange Project, TIP), amely a fenntartható, hagyományos és minőségi ipari gyakorlatok megőrzéséért küzd. Több mint egy évtizeddel később, a szervezet célja nem változott, és továbbra is igyekeznek fellépni az „aggasztó tendenciák” ellen.

Hirdetés

Mit hoz a jövő?

Jelenleg tehát a tequila népszerűsége töretlen, és ennek sokan örülnek. Vállalkozások egész sora kereshet vagyonokat a szektorban, helyi szinten pedig a gyártás növeli a foglalkoztatást és a gazdasági teljesítményt.

A kisebb lepárlók közben abban bíznak, hogy a tömeggyártású termékek népszerűsége végül magával hozza azt is, hogy a fogyasztók a kisebb, különlegesebb (és hagyományosabb) márkákat is keresni fogják.

Az elmúlt négy évben több mint 700 új márkát jegyeztek be az iparában, vagyis egyes elemzések szerint szinte egy „tequila-aranyláz” közepén vagyunk. A kulcskérdés azonban a fenntarthatóság lehet. Ez pedig nemcsak azért fontos, mert kérdés, hogy a mostani lelkesedést hány vállalat éli túl, ha csökken a kereslet. Azért is lényeges, hogy ne tűnjenek el a tradicionális módszereket generációk óta átörökítő üzemek, amelyek túlmutatnak az időszakos divathullámokon.

Forrás:
https://www.origo.hu/gazdasag/20220509-tequila-alkohol-ital-piac-mexiko-usa.html

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Egy amerikai recesszió magával ránthatja egész Európát

Egy amerikai recesszió magával ránthatja egész Európát

A világszerte tapasztalható infláció, az emelkedő olajárak és a globális instabilitás miatt egyre több közgazdász …