Az uniós rekorder infláció mellett más, nem túl fényes területen is első helyen állunk a régióban, ez pedig a magyarok pénzügyi pesszimizmusa.
– állapította meg felmérésében a Publicis Groupe. Hozzátették, hogy ez az arány nem romlott tovább a 2023 tavaszához képest mért 41 százalékhoz viszonyítva, de még mindig magas. „Ebben a tekintetben még mindig az első helyen állunk a régióban, ahol – Lengyelország kivételével – a régió országaiban ettől a negyedévtől már jelentős javulás tapasztalható” – írják a kutatásban.

Ha összehasonlítjuk a legfrissebb adatot a 2022 első negyedévében mért adatokkal, akkor láthatjuk, hogy a háború kitörésekor, az inflációs mutatók felszálló időszakában jelentősen kevesebben spóroltak, mint most: a megkérdezettek 22 százaléka a mostani 37 százalékkal szemben. Ehhez jó magyarázatot nyújt, amit a múlt héten egy háttérbeszélgetésen mondott Szilágyi Gábor, a Media Markt ügyvezetője.
Ez a kijózanodás éve
A Publicis Groupe kutatásával egybecseng, amit múlt héten a Media Markt ügyvezetője, Szilágyi Gábor mondott egy háttérbeszélgetésen. Rávilágított, hogy az infláció növekedéséhez is az orosz–ukrán háború és az energiaválság mellett hozzájárult a választási év, a kormányzati pénzosztás is. Az állami pénzek lakosságra szórása felfűtötte a kiskereskedelmi szektort, és hozzájárult, hogy a környező országokhoz képest a magyarok később húzzák be a féket. A műszaki lánc vezetője szerint 2023 februárjáig tartott a két számjegyű növekedés, azonban márciusban fordulat történt.
2023 ABSZOLÚT A KIJÓZANODÁS ÉVE
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!