Ahogy arról már beszámoltunk, január 16-án megszűnik az Ügyfélkapu és helyét az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) veszi át. Az átállásról mindent összeszedtünk ebben az írásunkban – még egy lépésről lépésre segítséget is az átállás menetéről –, viszont nem mindenki boldog a digitális reformtól, hiszen a könyvelők például, akik a nevünkben járnának el hivatalos ügyekben, nem biztos, hogy be tudnak majd lépni nélkülünk.
Az Indexnek is nyilatkozó adószakértő szerint „dilettáns megoldás született, ami a visszaéléseket egyáltalán nem szünteti meg, hanem legalizálja azokat”.
Ruszin Zsolt, a Magyar Könyvelők Országos Egyesületének (MKOE) alelnöke az InfoRádióban arról beszélt, hogy van ennél sokkal nagyobb probléma is, mégpedig az, hogy
„se az Ügyfélkapu+, se a DÁP nincs kész, ezért ezeket nem lehet kötelezően rányomni a társadalomra”.
Az egyesület szerint a társadalom egy részének képességbeli, egy másik részének akaratbeli problémái vannak az átállással, és erre valószínűleg a fejlesztő IdomSoft Kft. is rájött már, hiszen a kötelező QR-kódos autentikátor mellé már az e-mailt is bevezették mint lehetséges kétfaktoros bejelentkezési opciót. De úgy véli, még ez is kevés, „kellene még az SMS, a kódbeolvasás, a chatszolgáltatáson keresztüli kódmegosztás, vagyis sok módszer még hiányzik, ezért nincs kész”.
Ki fog törni a káosz
[…]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!