„Az oktatók használhatnak például mesterséges intelligenciát a tananyag kidolgozására, adatok elemzésére, a hallgatói teljesítmény értékelésére is. Több területen, például programozásnál is alkalmazható gépi értékelés, amely azonnali, személyre szabott visszajelzést ad” – fejtette ki Pap Martin Felicián, a győri Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központjának fejlesztőmérnöke.
A szakember szerint a modern technológiákra szükség van, ezért a Széchenyi István Egyetem is nyitott a különféle MI-eszközök beépítésére, megfelelő szabályozás mellett. Az egyetem becsületkódexében például szerepel, hogy
Pap Martin Felicián úgy látja, a hallgatók számára leginkább az ötletelési fázisban hasznosak az MI nyújtotta lehetőségek, hiszen növelik a hatékonyságot, ugyanakkor a felületesség veszélyét is fokozzák. Éppen ezért a hallgatóknak meg kell őrizniük ellenőrző szerepüket, különben nem sajátítják el kellő mélységben a tananyagot. Az MI ugyanis a tanulás illúzióját keltheti valódi készségfejlesztés nélkül.
A szabályozás kulcskérdés – nem véletlen, hogy Magyarországon legkésőbb 2025 szeptemberéig minden egyetemnek irányelveket kell kidolgoznia az MI használatára vonatkozóan.
Innovatív fejlesztések az egyetemi műhelyekben
A mesterséges intelligencia az egyetemeken zajló innovációs munkára is jelentős hatást gyakorol. A Széchenyi István Egyetemen működő Digitális Fejlesztési Központ közvetítő szerepet tölt be az egyetem és az ipari szereplők között, mintegy 100 főt foglalkoztatva kínál egyedi és innovatív digitális megoldásokat hazai és nemzetközi partnereinek.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!