2021. május 12., szerdaMa Pongrác napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 357,00 Ft | USD: 294,00 Ft | CHF: 325,00 Ft
2021.05.12. Pongrác Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 357,00 Ft | USD: 294,00 Ft | CHF: 325,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / A kis cégek is felkerülhetnek a polcokra

Hirdetés

A kis cégek is felkerülhetnek a polcokra

Nyolc éve, 2013-ban indították el a „Lidl a magyar beszállítókért” programjukat. Mit takar pontosan ez a program?

Az elindításával az volt a célunk, hogy több és jobb minőségű magyar terméket tudjunk kínálni a vásárlóinknak, valamint növelni tudjuk a hazai partnereink és beszállítóink számát. Szintén fontos volt számunkra, hogy a magyar beszállítóink érezzék, hogy nagyon biztos üzleti partnereik tudunk lenni a jövőre nézve, továbbá a versenyképességüket is tudjuk biztosítani, emelni.

Hogyan alakult azóta a magyar beszállítóik száma? Mekkora cégekről beszélhetünk?

A programnak köszönhetően sikerült odáig eljutni, hogy ma már közel 450 hazai beszállító partnerünk van, ami többszöröse a nyolc évvel ezelőttinek. Ennek köszönhetően a vásárlók évente 3800 hazai terméket tudnak leemelni a polcokról. A beszállító partnerek között vannak szinte holding méretű cégek is, akik a magyar élelmiszeripar ékkövei, és vannak köztük kicsi, kézműves kisszériákat előállítani képes partnerek is.

Hirdetés

Ez a biztos partnerség a számokban is érzékelhető: a velünk együttműködő beszállítókkal 2020-ban közel 22 százalékos bővülést tudtunk elérni az átvett áru értékében az előző évhez képest, ami a Lidl méreteit is figyelembe véve egy nagyon jelentős bővülés – valószínűleg ez a legnagyobb növekedés magyar beszállítóktól vásárolt élelmiszerek tekintetében egész Magyarországot figyelembe véve. A termékek beszerzési értékét tekintve egyébként a legnagyobb magyar beszállítói jelenlét a tejeknél és tejtermékeknél, a friss húsoknál, a pékáruknál, az olajoknál és margarinoknál, az alkoholmentes italoknál, valamint a borok esetében figyelhető meg. Az állandó kínálat esetében például a tojás, a méz, a friss baromfi mind 100 százalékban hazai termelőktől származnak.

Egy kisebb magyar cégnek mik az esélyei, hogy termékük felkerüljön a Lidl polcaira?

A potenciális beszállítók felkutatása érdekében 2016-ban útjára indítottuk a Lidl Akadémia eseménysorozatot, majd 2020-ban a Lidl Akadémia Plusz többlépcsős, több csatornán futó, komplex edukációs programot, ahol a kisebb magyar cégek is megismerkedhettek az általunk nyújtott lehetőségekkel, továbbá tájékozódhattak a saját termékükre jellemző piaci trendekkel, jogszabályi hátterekkel kapcsolatban, egyszóval igyekszünk teljes körű támogatást adni nekik. Az évek során pedig sikerült egy olyan rendszert kiépítenünk, amellyel a kisebb beszállítóknak is valós esélye van arra, hogy megjelenjenek a polcainkon. Egyrészt van 187 áruházunk Magyarországon, ezekbe három központi raktárból szállítunk ki – a kisebb beszállítóknak is csak annyi a dolga, hogy három átvételi pontra elszállítja az áruját, és onnan mi visszük tovább. Másrészt hatalmas potenciál, hogy az időszakos kínálatunkban kis árumennyiséggel is meg tud jelenni egy megbízható háttérrel rendelkező beszállító. Leginkább a borokat tudnám kiemelni: 2013-ban még nem tudtuk elképzelni, hogy mit tud kezdeni a Lidl egy 3000 palackos kis szériás borral. Ma ez már szinte rutinszerűen működik.

Milyen eredményeket értek el ezekkel a programokkal? Ez miként mérhető?

A rendezvényeken idáig közel 600 hazai vállalkozás képviselője vett részt és ismerkedett meg az általunk kínált lehetőségekkel. A Lidl Akadémia keretében van olyan beszállító partnerünk is, akivel három év alatt tudtunk eljutni 3 millióról 17 millió forintos forgalomra, ami a Lidl sokmilliárdos forgalmához képest apróság, de annak a cégnek egy nagyon nagy dolog. Szintén van olyan szállító, amelynél hasonló méretekből indulva már a 200 milliós határt ostromoljuk szintén három év fejlődés alatt. A programok sikeressége több aspektusból is mérhető: nézzük a beszállítók számának alakulását, a termékek számát, amelyeket egy év alatt meg tudunk mutatni a vásárlóinknak, továbbá szintén nézzük a forgalmi részarányát a magyar termékeknek.

[…]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2021/04/27/lidl-kereskedelem-beszallitok-tozser-judit/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

A kriptoeszközök is bekerültek a 2022-es adócsomagba

A kriptoeszközök is bekerültek a 2022-es adócsomagba

Pontos adatok ugyan nem állnak rendelkezésre, de Magyarországon a kriptoeszközökben tartott vagyon mértéke 300 milliárd …