Az Építési és Közlekedési Minisztérium közzétette, hogy mely vasútvonalak üzemeltetését veszi át a GYSEV a MÁV-tól. Lázár János miniszter még év elején jelentette be, hogy a két vasúttársaság erőforrásait „összeadják” – erre azt követően kerülhet sor, hogy a magyar állam irányító befolyást szerzett az amúgy osztrák–magyar társaságban, illetve tőkeemelésekkel kihígította az osztrák államot.
A miniszter azt ígérte, hogy a GYSEV által átvett vonalakról vonatokat tudnak majd átcsoportosítani az ország keleti részébe. Ez nem fog azonnal megvalósulni, a GYSEV ugyanis csak a vonalak üzemeltetését veszi át, a személyszállítási szolgáltatás ellátását nem.
2025. július 1-jétől egy vonalszakaszon, Zalaegerszeg és Celldömölk között, a többi érintett szakasz esetében pedig fokozatosan, több ütemben veszi át a személyszállítási közszolgáltatási feladatokat a GYSEV Zrt.
Az alábbi szakaszok üzemeltetése kerül át a GYSEV-hez 2025. július 1-jétől:
- a 10-es vonal Győrszabadhegy–Celldömölk szakasza,
- a 11-es vonal Győrszabadhegy–Veszprém szakasza,
- a 13-as vonal Veszprémvarsány–Franciavágás szakasza,
- a 14-es vonal Pápa–Csorna szakasza,
- a 17-es vonal Zalaszentiván–Nagykanizsa szakasza,
- a 20-as vonal Porpác–Székesfehérvár szakasza (Székesfehérvár állomás már nem),
- a 23-as vonal Zalaegerszeg–Rédics szakasza,
- a 24-es vonal Zalabér–Batyk–Zalaszentgrót szakasza,
- a 25-ös vonal Boba–Őriszentpéter–országhatár szakasza,
- a 26-os vonal Ukk–Balatonszentgyörgy szakasza (Balatonszentgyörgy állomás már nem),
- a 27-es vonal Hajmáskér–Csajág szakasza (Csajág állomás már nem),
- a 30-as vonal Murakeresztúr országhatár–Balatonszentgyörgy szakasza (Balatonszentgyörgy állomás már nem),
- a 60-as vonal Murakeresztúr–Gyékényes–országhatár szakasza.