Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetője egy szűk körű háttérbeszélgetésen elmondta, hogy a szerdai Fővárosi Közgyűlésen több fontos kérdés is terítékre kerül a részükről.
Elsőként a Budafoki úti villamos fontosságáról beszélt, véleménye szerint a környéken több mint tízezer új lakás építése van tervben, ezért elengedhetetlen a tömegközlekedés felújítása. Vitézy kiemelte, hogy a kormány 3 százalékos Otthon Start Programját jó kezdeményezésnek tartja, ugyanakkor ha rajta múlna, csak olyan területeken engedélyezné a nagy volumenű építkezéseket, ahol azt a tömegközlekedés elbírja.
Életeket menthet a mesterséges intelligencia
A városszakértő eltüntetné Budapest utcáiról a telefonfülkéket, amelyek hosszú évek óta funkció nélkül csúfítják a városképet. „Ezek az egykori közcélú berendezések ma már csak reklámfelületként működnek. Sok helyen a telefont is kiszedték, általában a hajléktalanok végzik benne a dolgukat, ezért felszámolnánk a funkció nélküli bódékat.”
Vitézy kiemelte, fontosnak tartja, hogy Budapestnek is legyen mesterségesintelligencia-stratégiája, amellyel már sok európai nagyváros rendelkezik. Úgy gondolja, ezt be kellene építeni a közszolgáltatásokba, példaként említette, hogy akár jelzőlámpák optimalizálására is lehetne használni.
Stockholmban mesterséges intelligencia segít az öngyilkosságok megelőzésében. A peronok és sínek melletti kamerákba épített rendszer figyeli az emberek viselkedését, és ha veszélyes jeleket észlel, azonnal értesíti a biztonsági személyzetet. Eddig ezzel a módszerrel 38 életet sikerült megmenteni.
A Podmaniczky Mozgalom vezetője beszélt a rakpart felújításáról is, amellyel kapcsolatban megjegyezte, hogy a tervek készek, holnap ki tudnák írni a tendert, ha a kormány nem gáncsoskodna. Vitézy szerint azzal érvelnek, hogy a rakpart forgalmi kapacitását már nem lehet tovább csökkenteni, és bürokratikus hálóba vitték bele a fővárost. Vitézy ugyanakkor megjegyezte: furcsának tartja, hogy a korábbi polgármester, Tarlós István terveit akadályozzák.

2034 előtt nem lesz reptéri vasút
A városfejlesztő a reptéri vasút kapcsán elmondta, hogy most írják ki a tendert, de ennek magvalósulása, egy hosszadalmas folyamat, akár 7–8 év is lehet, így 2034 előtt aligha épül meg, pedig egyre nagyobb szükség van rá. Vitézy kiemelte, hogy a reptéri busz jelenleg ötpercenként közlekedik, de a prognózisok alapján a turistaszám az elkövetkező években olyan mértékben emelkedik majd, hogy a menetsűrűséget két percre le kell vinni, így pedig még nagyobb dugók lehetnek a fővárosban.
A <a […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!
Hirben.hu Hírben jók vagyunk!