Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője egy háttérbeszélgetésen osztotta meg elképzeléseit a főváros közlekedési, városfejlesztési és egyéb aktuális ügyeiről a fővárosi közgyűlés előtti napon. Az eseményen részletesen beszámolt az Erzsébetvárosban tervezett forgalomcsillapítási intézkedésekről, a villamos- és HÉV-fejlesztési tervekről, valamint a fővárosi cégvezetői pályázatok helyzetéről és megemlékezett a BKK áremeléséről is.
Erzsébetváros forgalomcsillapítása: júniustól változik a közlekedési rend
Az egyik legfontosabb bejelentés az Erzsébetváros forgalomcsillapításáról szóló terv, amely Vitézy Dávid korábbi javaslatán alapul. A frakcióvezető egy friss Medián kutatásra hivatkozva részletesen ismertette a budapesti és VII. kerületi közlekedési szokásokat.
Látszik az, amit mondtunk és tudunk is, hogy Budapesten a lakosság 39 százaléka használ csak autót elsődlegesen. De ha megnézzük, a VII. kerületben ez az arány sokkal alacsonyabb, 21 százalék
– mondta Vitézy Dávid, aki szerint ez alátámasztja a forgalomcsillapítással kapcsolatos terveiket
Ez nem azt jelenti, hogy nem kell arra a 21 százalékra figyelni, nem kell lakossági parkolóhelyek számát növelni
– tette hozzá.
A kutatás rámutat arra is, hogy a VII. kerületben a lakosok többsége a közösségi közlekedési módokat részesíti előnyben, így a busz, a villamos, de még a gyaloglás is előnyben részesül a helyiek körében az autóval szemben.
Vitézy Dávid kiemelte a sétálóutcák támogatottságát is: „Budapesten is a sétálóövezetek alapvetően többséget kaptak, tehát 50:43 arányban támogatja őket a budapesti lakosság. A VII. Kerületben pedig 60 százalékos a sétálóutcák bővítésének támogatottsága.”
A konkrét tervek szerint a Madách tér árkádok utáni részét, a Dob utca egy szakaszát, valamint a Kazinczy utca bizonyos részeit gyalogos övezetté alakítanák. A változás része az is, amit a kerület kért, hogy a Csányi utcából sétálóutca lesz a Klauzál téri piac környékén.
A terrorizmusvédelmi szempont is megjelenik egyébként az ügyben, hogy az ortodox zsidó közösségek kérték azt, hogy ne lehessen menni autóval az épületeik elé
– árulta el Vitézy Dávid.
Az új forgalmi rend június 21-től indul, és körülbelül két hónap után, augusztus végén értékelik, majd szeptembertől eldöntik, mi maradjon meg belőle és mi nem.
Tehát a tapasztalatok be lesznek építve, semmi nem végleges, ugyanis egyelőre táblákkal, esetleg növényekkel zárjuk csak le a területeket, a teljes átalakítások csak az értékelés után kezdődnek
– fogalmazott a frakcióvezető.
Vitézy Dávid megjegyezte, hogy ezzel párhuzamosan zajlik a trolibuszok „felszabadítása” is.
„A Dohány utcában ma befejezték a munkákat, így a trolik már nem akadnak el, május elején, májusi hosszú hétvége után pedig kezdődik a munka a Nefelejcs utcában, ahol szintén a 45 fokos parkolásból párhuzamos lesz, hogy a 78-as troli se akadjon el, aztán utána jön a Wesselényi utca” – fejtette ki.
Villamosfejlesztési tervek a pesti oldalon
Vitézy Dávid részletesen beszámolt a Bajcsy-Zsilinszky úti villamos fejlesztésének terveiről is.
Létre szeretnénk hozni a pesti fonódót a budai mintájára. Karácsony Gergely ugyan ezt többször megígérte, de nem történt semmi, néhány Facebook-poszton túl
– jegyezte meg Vitézy Dávid.

A tervek szerint a 14-es villamos vonala Deák téren kapcsolódna össze a 47-es és 49-es villamosokkal, de ez a fejlesztés összefügg a rákosrendezői beruházással is.
„Ha Rákosrendező megépül úgy, ahogy szeretnék, akkor onnan is indítható mondjuk a 69-es, ami a 14-es vonalán végigmenne szintén a Deák térig. Ezzel teljesen új villamosműködés jön létre” – magyarázta a frakcióvezető.
Az új vonal tervezésének megkezdéséről szerdán dönthet a fővárosi közgyűlés.
Vitézy Dávid szerint Lázár János és Karácsony Gergely is ugyanazzal támadja
A villamosfejlesztési beruházáskat uniós forrásból, az IKOP+-ból valósítanák meg, amelyből jelenleg Vitézy Dávid szerint egy forintja sincs a fővárosnak, ugyanis az elmúlt három évben a kormány semmit nem költött ebből se Budapesten, se vidéken. Ezeket a pénzeket azonban el kell költeni 2029-ig, így Vitézy Dávid arra számít, hogy a ciklus végéhez közeledve a kormány megpróbálja felhasználni az uniós forrásokat, akkor pedig azok a fejlesztések lesznek előnyben, amelyeknek már van kész terve, ezért „rohan” előre Vitézy Dávid.
„Azért kell most elindítanunk a tervezéseket, mert simán kerülhetünk abba a helyzetbe, hogy akinek vannak 2026-ban kész tervei, akkor – akármilyen kormány van – azt mondják, hogy inkább csináljuk, minthogy visszafizessék az EU-nak. Nekünk lesznek kész terveink és ezt be is tudjuk fejezni 2029-ig. Még legalább öt ilyen tervet kellene csinálni, csak most nincs rá pénz” – magyarázta el.
Ezzel kapcsolatban a frakcióvezető megjegyezte, hogy sokszor szokták támadni, amiatt, hogy olyan dolgokra is készül tervezet, amelyre még nincs forrás.
Lázár János is mindig ezzel b*szogat, Karácsony Gergely is azzal támadott a kampány során, hogy mi milliárdokat költöttünk látványtervekre, de a holnapi […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!