A vitázó felek két markánsan különböző nézőpontot képviseltek a fővárosi közlekedés és városfejlesztés témáiban.
„Hogyha 1 millió 400 ezerre emelkedett az autóknak a száma Budapesten, akkor mennyivel nőtt az úthálózat? Mert, ugye, én mint budapesti, általában azt tapasztalom, hogy szűkítünk, bicikliutat csinálunk, lezárjuk a Lánchidat” – vetette fel Kajdi, hozzátéve, hogy a növekvő autóállomány ellenére a város inkább korlátozza, mint támogatja az autós közlekedést.
Az influenszer saját elektromos autós tapasztalatait is megosztotta: „Annyit csináltam már öt évvel ezelőtt, hogy a nagy dízelautót lecseréltem egy elektromos autóra. Ugye több motivációm volt ebben. Az egyik az, hogy a parkolás az elektromos autókra ingyen volt” – mesélt a váltásáról. Kritizálta azonban, hogy a főváros később elvette ezt a kedvezményt, ami szerinte kontraproduktív a környezettudatos közlekedés ösztönzése szempontjából.
Kajdi felháborodásának adott hangot a parkolási bevételek felhasználásával kapcsolatban is:
Én azt gondolom, hogy ha az önkormányzat beszedi a parkolási díjat, akkor ez nem egy nyereséget hozó vállalkozás kell hogy legyen, hanem hogy ezt vissza kell forgatni
– vélte.
„Egész maffia épült a parkolásra”
Vitézy szakmai szempontból magyarázta a helyzetet, de meglepő őszinteséggel tárta fel a parkolási üzlet visszásságait is.
Az automaták működtetése kapcsán egész maffia épült fel arra, hogy abszolút piaci áron felül működtetik az automatákat, folyamatosan szoftvert frissítenek, hardvert frissítenek, érmét ürítenek, és 6 milliárd forint folyt ki évente az automaták működtetésére a rendszerből, ami brutálisan felülárazott
– ismerte el a közlekedési szakember.
Szerinte a parkolási rendszer működtetése körül kialakult egy monopolhelyzet, „lényegében aki telepítette, csak ő tudja frissíteni, mást nem lehet megbízni”. A Podmaniczky Mozgalom elnöke megoldásként a parkolóautomaták teljes kiiktatását javasolta: „Vágjuk le ezt a szent tehenet, vegyünk búcsút a parkolóautomatáktól! Több mint 90 százaléka az embereknek mobilparkol már ma is.”
Vitézy Dávid szerint bár a főváros szabja meg a parkolási díjakat, a bevétel a kerületekhez folyik, és semmilyen szabály nem kötelezi őket arra, hogy ezt közlekedésfejlesztésre fordítsák, miközben az ingyenes parkolás miatt egyes kerületekben már 20-25 százalékot is elérte az elektromos autók aránya a parkolóhelyeken.
A bicikliutak körüli feszültség
Kajdi ironikusan kritizálta a bicikliutakat: „Megszüntetik mind a két oldalon a sávot, biciklisávot csinálnak, majd az elhalad a semmibe, ott van egy ugratás a padkára. Erzsike néni életét kockáztatva elindul a Margit hídra, majd egy ekkora padkán fel kell ugratnia, hogy a járdán folytassa” – viccelődött az influenszer.
Vitézy elismerte a […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!