2025. június 19., csütörtökMa Gyárfás napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 403,00 Ft | USD: 351,00 Ft | CHF: 429,00 Ft
2025.06.19. Gyárfás Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 403,00 Ft | USD: 351,00 Ft | CHF: 429,00 Ft
Kezdőlap / Belföld / Vitézy Dávid és Kajdi Csaba a főváros jövőjéről és a Pride-ról vitázott

Hirdetés

Vitézy Dávid és Kajdi Csaba a főváros jövőjéről és a Pride-ról vitázott

A vitázó felek két markánsan különböző nézőpontot képviseltek a fővárosi közlekedés és városfejlesztés témáiban.

„Hogyha 1 millió 400 ezerre emelkedett az autóknak a száma Budapesten, akkor mennyivel nőtt az úthálózat? Mert, ugye, én mint budapesti, általában azt tapasztalom, hogy szűkítünk, bicikliutat csinálunk, lezárjuk a Lánchidat” – vetette fel Kajdi, hozzátéve, hogy a növekvő autóállomány ellenére a város inkább korlátozza, mint támogatja az autós közlekedést.

Az influenszer saját elektromos autós tapasztalatait is megosztotta: „Annyit csináltam már öt évvel ezelőtt, hogy a nagy dízelautót lecseréltem egy elektromos autóra. Ugye több motivációm volt ebben. Az egyik az, hogy a parkolás az elektromos autókra ingyen volt” – mesélt a váltásáról. Kritizálta azonban, hogy a főváros később elvette ezt a kedvezményt, ami szerinte kontraproduktív a környezettudatos közlekedés ösztönzése szempontjából.

Hirdetés

Kajdi felháborodásának adott hangot a parkolási bevételek felhasználásával kapcsolatban is:

Én azt gondolom, hogy ha az önkormányzat beszedi a parkolási díjat, akkor ez nem egy nyereséget hozó vállalkozás kell hogy legyen, hanem hogy ezt vissza kell forgatni

– vélte. 

„Egész maffia épült a parkolásra”

Vitézy szakmai szempontból magyarázta a helyzetet, de meglepő őszinteséggel tárta fel a parkolási üzlet visszásságait is.

Az automaták működtetése kapcsán egész maffia épült fel arra, hogy abszolút piaci áron felül működtetik az automatákat, folyamatosan szoftvert frissítenek, hardvert frissítenek, érmét ürítenek, és 6 milliárd forint folyt ki évente az automaták működtetésére a rendszerből, ami brutálisan felülárazott

– ismerte el a közlekedési szakember.

Szerinte a parkolási rendszer működtetése körül kialakult egy monopolhelyzet, „lényegében aki telepítette, csak ő tudja frissíteni, mást nem lehet megbízni”. A Podmaniczky Mozgalom elnöke megoldásként a parkolóautomaták teljes kiiktatását javasolta: „Vágjuk le ezt a szent tehenet, vegyünk búcsút a parkolóautomatáktól! Több mint 90 százaléka az embereknek mobilparkol már ma is.”

Vitézy Dávid szerint bár a főváros szabja meg a parkolási díjakat, a bevétel a kerületekhez folyik, és semmilyen szabály nem kötelezi őket arra, hogy ezt közlekedésfejlesztésre fordítsák, miközben az ingyenes parkolás miatt egyes kerületekben már 20-25 százalékot is elérte az elektromos autók aránya a parkolóhelyeken.

A bicikliutak körüli feszültség

Kajdi ironikusan kritizálta a bicikliutakat: „Megszüntetik mind a két oldalon a sávot, biciklisávot csinálnak, majd az elhalad a semmibe, ott van egy ugratás a padkára. Erzsike néni életét kockáztatva elindul a Margit hídra, majd egy ekkora padkán fel kell ugratnia, hogy a járdán folytassa” – viccelődött az influenszer. 

Vitézy elismerte a […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/belfold/2025/03/18/kajdi-csaba-vitezy-david-vita-budapest-blikk-fovarosi-kozlekedes/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Furcsa eszközzel próbált valaki bankot rabolni Magyarországon

Hétfőn egy ismeretlen személy megpróbált kirabolni egy bankot Solymáron, a Várhegy utcában. A rendőrség akkori …