Öt és fél éves közlekedési tortúra végére került pont azzal, hogy mától az M3-as metró már a teljes vonalon közlekedik (megszűnik a felszíni metrópótlás is). Magyarország legforgalmasabb vasúti közlekedését bonyolító viszonylatán naponta 500 ezren utaznak. Ezzel párhuzamosan a főváros vezetése a 3-as metrót kiszolgáló villamoshálózat fejlesztését is tervezi, mely az 50-es, a 42-es és a 14-es vonalat érinti majd. A hálózat bővítését 50 új CAF-villamos beszerzése révén képzeli el a főváros, az ehhez szükséges forrás előlegéről már meg is született a kormánydöntés. Karácsony Gergely főpolgármester újra megemlítette azt a régi fővárosi tervet, hogy a Bajcsy-Zsilinszky utat „humanizálni” kell, azaz visszakapcsolni a villamosközlekedésbe.
A M3-as metróvonal teljes körű rekonstrukciója 2017 novemberében kezdődött, a 20 állomásos pályaszakasz Újpest-központtól a Dózsa György útig tartó északi részének lezárásával. 2019 tavaszán a déli szakasz, majd a középső következett. Ez idő alatt is részlegesen jártak a szerelvények.
Ugyan a mai nap délutánjától már a teljes pályaszakaszon közlekedik a 3-as metró, de az állomások felújítása még nem fejeződött be.
A Lehel téri és Nagyvárad téri megállók csak májusra készülnek majd el. A Határ út és a Göncz Árpád városközpont felújítása és akadálymentesítése pedig még várat magára. A mai napon átadott Arany János utcai és Nyugati téri állomás látványában újszerű és már akadálymentes, a felújítás 75 százaléka olyan műszaki fejlesztés, mely nem látszik, mert vagy az alagútban van, vagy a kiszolgálóhelyiségekben.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/belfold/2023/03/20/3m-metro-felujitas-allomas-nyugati-ter/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!