Lázasan keresik a megoldást a kieső HÉV-járművek pótlására az állami MÁV-HÉV Zrt-nél – írja a Népszava a hozzá eljutott belső információk alapján, ugyanis cégen belül továbbra is úgy készülnek, hogy januártól várhatóan csak 70 darab három-három kocsiból álló szerelvényt tudnak kiállítani a jelenleg közlekedő 74-ből.
Mint a lap írja, a közlekedési szakma szerint megoldások egyike lehetne a ráckevei HÉV-vonalon néhány éve már próbajáratra bocsátott Siemens Desiro típusú dízelmotorvonat. A teszt nem sikerült valami fényesen, de egyelőre nem igazán látszik más gyors megoldás, mivel új járművek beszerzése rövid távon elképzelhetetlen. Ezek a dízelvonatok a meglévő pályán nagyszabású átépítés nélkül is forgalomba állíthatóak lennének.
A fővárosi szakbizottságban az is felvetődött, hogy hannoveri villamosokkal pótolnák a kieső HÉV-eket, de ezekhez a peronok átépítése mellett a biztosító- és áramellátó rendszereket is át kellene alakítani, ami a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint is kellene legalább két év.
A Népszava szerint azonban a MÁV felső vezetése továbbra is teljes tagadásban van, úgy tesz, mintha a probléma nem is létezne.
A Desirókra vonatkozó kérdés nem aktuális, mivel a 2024-es menetrendi szolgáltatáshoz szükséges HÉV-motorvonat-állomány a jövő évben is rendelkezésre áll, így a járatainknál 2025 januárját követően sem lesz menetrendi változás; ugyanannyi HÉV, ugyanolyan gyakran, ugyanannyi férőhellyel közlekedik majd
– közölte az állami vállalat a lap megkeresésére.
Jövőre további hét szerelvény kieshet
A MÁV mostani hárítása már csak azért is különös, mert a cég vezérigazgatója korábban már elismerte, hogy „jövőre 4 motorvonat is eléri azt az életkort, amelyet követően azokat ki kell vonni a forgalomból”, ráadásul […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!