„A marketingérték leginkább a megjelenő hirdetők, szponzorok számára fontos. A legegyszerűbb kérdés ilyenkor az, hogy hány emberhez juthat elj a brand a fesztivál révén, és milyen a közösség összetétele, mennyire fedi le a márka célcsoportját. A fesztiválokon való márkamegjelenés előnye, hogy a brand közvetlenebbül tud a fogyasztóhoz szólni, egyfajta személyes találkozási lehetőséget ad, szemben egy tévéreklámmal vagy online hirdetéssel. A résztvevők akár különböző aktivitásokba, márkajátékokba is bevonhatók, és ha arról a közösségi médiában posztolnak, az hírét viheti a brandnek” – kezdte Papp-Váry Árpád.
A marketingszakember egy fesztivál márkaértékét az alábbi példával írta le: ha megrendeznének két ugyanolyan fesztivált – az egyiket márkanév nélkül, míg a másikat bejáratott márkanévvel –, mennyivel több fesztiválozó érkezne az utóbbira, vagy mennyivel drágábban lehetne adni a jegyeket?
A márka voltaképp az emberek gondolatainak, érzéseinek összessége, amikor a márkanevet látják-hallják. Ezek a gondolatok, érzések pedig alapulhattak közvetlen tapasztalaton, ha már jártak a fesztiválon korábban, és lehetnek közvetett tapasztalatok, például mit mesélnek róla az ott járt ismerősök, vagy éppen milyen videókat, fényképeket láttak róla a közösségi médiában
– mutatott rá Papp-Váry Árpád.

Egy zenei fesztiválon meghatározók a fellépők is: „Voltaképp ők is márkák, akik bevonzzák az értük rajongó közönséget. Egy jó line up, program viszont még nem elég egy kiváló zenei fesztiválhoz, a hosszú távú márkaépítéshez. Annak kell, hogy legyen egy sztorija, erős megkülönböztető elemei, már csak azért is, hogy a következő évben is eljöjjenek rá, még akkor is, ha az adott évben más fellépők vannak. Utóbbi mérésére az egyik legjobb eszköz, hogy ősszel mennyi bérletet lehet eladni a következő évi nyári eseményre – anélkül, hogy olyankor a vásárlók még tudnák a programot, fellépőket”.
„Ez óriási márkaértéket jelent”
Papp-Váry Árpád arra a kérdésünkre, hogy nemzetközi viszonylatban mennyit ér a Sziget, kifejtette: mindent összeadva Európában bőven ezer feletti nemzetközi fesztivál van, ahol a látogatók egy jelentősebb része – minimum 10 százalék, vagy különleges esetekben akár a többség is – külföldi. Az European Festivals Association (EFA) besorolása alapján […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!