„Bár a Közgyűlés nyári szünetre vonult, a munka attól még nem áll le” – írta szombati Facebook-posztjában Vitézy Dávid, aki hétfőre rendkívüli Városfejlesztési Bizottsági ülést hívott össze. A meghívón szereplő napirend alapján három kiemelt témát vitatnak majd meg: a fővárosi Településszerkezeti Tervhez (TSZT) érkezett több mint ezer véleményt, a Rákosrendezőhöz kapcsolódó közlekedési fejlesztések és jogalkotási lépések helyzetét, valamint a Gubacsi híd állapotát, amely Vitézy szerint egyenes következménye a Lázár János által leállított vasúti beruházásoknak.
A központi kérdés azonban továbbra is Rákosrendező, amely az elmúlt hónapokban Budapest egyik legvitatottabb városfejlesztési ügyévé vált. A több mint 130 hektáros, ma rozsdaövezeti vasúti területre tervezett gigaberuházás alapjaiban írná át Zugló, Angyalföld és a XV. kerület térképét. A fejlesztést állami oldalról támogatják – sőt, a kormány kiemelt beruházássá is nyilvánította – a főváros azonban formálisan nem ellenzi, de érdemi kontrollja sincs felette. Az elmúlt hetekben ez a feszültség tovább nőtt.
A Rákosrendező projekt kapcsán nem lehet tovább tétlenül nézni, hogy előkészítetlen közlekedési háttérrel és valós társadalmi párbeszéd nélkül haladnak előre a tervek
– írta Vitézy, aki több konkrét előterjesztést is benyújtott.
Az egyik javaslatában a főváros jogalkotási lépéseket kezdeményezne, hogy a hasonló léptékű fejlesztéseknél a közlekedési infrastruktúra megvalósítása ne maradhasson el vagy csússzon éveket. Egy másik indítvány szerint a Településszerkezeti Tervbe csak akkor lehetne beemelni a beruházás elemeit, ha azok megfelelnek a közszolgáltatási, zöldfelületi és közlekedési minimumoknak.
Vitézy szerint máig nem történt érdemi előrelépés
A háttérben a fővárosi TSZT-módosítás körüli viták húzódnak, amelynek keretében a Rákosrendező-beruházás egyes elemeit már beemelték a hivatalos várostervezési dokumentumba. Ez ellen több mint ezer lakossági észrevétel érkezett, ezeket most először tárgyalja majd nyilvánosan a Városfejlesztési Bizottság. A kritikák nagy része a közlekedési rendszer hiányosságait, a toronyházak elhelyezését, a zöldterületek bizonytalanságát, valamint a fővárosi és kerületi lakosság teljes kihagyását emelte ki.
A projektről korábban Vitézy […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!