2021. szeptember 24., péntekMa Gellért napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 356,00 Ft | USD: 303,00 Ft | CHF: 328,00 Ft
2021.09.24. Gellért Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 356,00 Ft | USD: 303,00 Ft | CHF: 328,00 Ft
Kezdőlap / Belföld / Összekaptak a megállókon, eleshet egy közlekedési csomópont

Hirdetés

Összekaptak a megállókon, eleshet egy közlekedési csomópont

A villamosszakasz kétségbeejtő állapotára pontos indikátor, hogy szinte végig jelentős sebességkorlátozások vannak érvényben. A Széll Kálmán tér felől, legalább 8 helyen, így a tér utáni balos ívben (20 km/h), a Nyúl utcától a Szent János Kórházig (35 km/h), a Városmajornál (15 km/h), a Szent János Kórház és a Nagyajtai utca között (30 km/h, de van, ahol 10 km/h), a Hűvösvölgyi ívekben (10 km/h). A vonal nem akadálymentes, ezért kizárólag magas padlós szerelvények közlekednek.

Mi sem mutatja jobban, hogy a probléma nem új keletű, minthogy a Budapesti Közlekedési Központ Tarlós István főpolgármester városvezetése alatt, még 2017-ben 26 villamost hívott le a 2014-ben kötött villamosbeszerzési szerződés opciójából. Ebből 21 villamost a támogatási szerződés szerint az 50-es, 56–56A-s villamosvonalakra szántak annak érdekében, hogy az akadálymentes szolgáltatást és a klimatizálást ezekre a forgalmas vonalakra, közte Buda elsődleges nyugat–keleti irányú villamosvonalára is kiterjesszék.

Ezt a beszerzést a magyar állam európai uniós forrásokból 17,6 milliárd forinttal támogatta. Készült egy megvalósíthatósági tanulmány is az ügyben, amely több akadálymentesítési feladatot is megjelölt, nagyjából 3 milliárd forint értékben.

Hirdetés

Ezeket a főváros akkori vezetése saját finanszírozásban tervezte megvalósítani. Ennek ellenére a vonalak akadálymentesítése évek óta csúszik.  

A járműbeszerzés támogatási szerződésébe csak az 50-es villamosvonal 4 megállójának akadálymentesítése került be, mintegy 420 millió forint elszámolható költséggel. Nemcsak Isten malmai őrölnek lassan, hanem a fővárosi döntéshozók sem kapkodnak: az akadálymentesítés ebben a 4 megállóban idén nyáron megkezdődött, igaz, az eredeti támogatási szerződésben lévő összeghez képest több mint kétszeres áron, bruttó 985 millió forintért. 

A BKK még tavaly novemberben is azt kommunikálta, hogy a megrendelt CAF-villamosok várhatóan idén ősztől rendeltetésszerűen megjelennek az 50-es és 56/56A-s villamosvonalakon. Nemrég a 14-es villamosvonalra is irányítottak CAF-villamosokat.

Kis túlzással ma már mindenhol közlekednek modern CAF-szerelvények, csak ott nem, ahol kellene.

Ennek oka – Karácsony Gergely főpolgármester hivatalának egy 2021. tavaszi feljegyzése alapján –, hogy a BKK/BKV az akadálymentesítési beavatkozásokon túl áramellátási beavatkozásokat (áramellátási hálózat felújítása és bővítése) és pályafelújítást is szükségesnek tart mind az 50-es, mind pedig az 56/56A-s vonalakon ahhoz, hogy a korszerű CAF-szerelvények közlekedni tudjanak. A […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/belfold/2021/09/10/osszekaptak-a-megallokon-osszeomolhat-buda-kozlekedese/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Gyurcsány Ferencet az őszödi beszéddel fogadták Szolnokon

Utcafórumot tartott csütörtökön Gyurcsány Ferenc Szolnokon, amit azzal zavartak meg, hogy kihangosítva lejátszották az őszödi  …