2022. november 28., hétfőMa Stefánia napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 408,00 Ft | USD: 390,00 Ft | CHF: 414,00 Ft
2022.11.28. Stefánia Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 408,00 Ft | USD: 390,00 Ft | CHF: 414,00 Ft
Kezdőlap / Belföld / Óriási tiktokerek vannak a magyar politikusok között

Hirdetés

Óriási tiktokerek vannak a magyar politikusok között

„A 2022-es választásnál részletesen vizsgáltuk, hogy milyen platformokat hogyan használnak a politikusok. Az eredmény azt mutatja, hogy továbbra is a Facebook a legfontosabb felület, majdnem minden politikus aktívan használja még alacsonyabb szinteken is, a követői bázis és az aktivitás emelkedik” – fejtette ki kérdésünkre Bene Márton, hozzátéve:

a Facebook a 2018-as választás után 2022-ben is domináns maradt, viszont van egy fontos változás: 2018-ban még csak kísérleteztek az Instagram használatával a politikusok, 2022-re már ez is központi felületté vált.

Bene Márton a TikTokról úgy fogalmazott, hogy a politikai kommunikációban ahhoz hasonló a helyzete, mint az Instagramnak évekkel ezelőtt: viszonylag kevesen használják, de akik jelen vannak a felületen, jelentős aktivitás kiváltására képesek.

A politikusok sok esetben nem gyártanak specifikus tartalmakat az eltérő felületekre, tehát ami megjelenik a Facebook-oldalukon, azt feltöltik az Instagramra, vagy Facebookon közzétett videóval találkozhatunk TikTokon is.

Hirdetés

Annyi különbség mégis érzékelhető, hogy az Instagramnak nagyobb szerepe van a perszonalizációban, hangsúlyosabb a politikus személyének középpontba állítása, mint a közpolitikai üzenetek átadása.

Zakó és ing helyett póló és csomagtartón könyöklős ebéd Sopronban, Gyurcsány Ferenc korábbi miniszterelnökkel, a Demokratikus Koalíció elnökével:

A Momentum volt elnöke, az országgyűlési képviselő Fekete-Győr András így enged bepillantást családi életébe: 

Lázár János építési is beruházási miniszter többségében a munkájával összefüggő fotókat tölt fel Instagramra, mégis akadnak kivételek, az egyik ilyen a birsszüret. A tárcavezető szerint „remek lesz befőttnek, kompótnak, birsalmasajtnak és pálinkának”, az egyik kedvenc gyümölcse, mert, ahogy fogalmazott, „fanyarédes, épp olyan, mint én”.

Szijjártó Péter is elsősorban a miniszteri tevékenységét közvetíti Instagramon, de a sok utazás mellett sem maradhat el az edzés, Buenos Airesben a TRX-szel barátkozott:

A tiktokerek

Bene Márton TikTokon is lát kísérletet a célcsoport-specifikusabb használatra, például Tuzson Bence államtitkár kifejezetten TikTok-jellegű tartalmakat gyárt. Tuzson Bence itt épp a tihanyi Külső-tó vulkanikus eredetéről beszélt, amikor kitört mögötte a Gellért-hegy:

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/belfold/2022/11/21/facebook-instagram-tiktok-twitter-kommunikacio-kampany-politikai-kommunikacio-valasztas-kozossegi-media-poszt/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Több mint tíz százalékkal kevesebb gyermek született, mint egy éve

Több mint tíz százalékkal kevesebb gyermek született, mint egy éve

Az előzetes adatok alapján 7361 gyermek született 2022 októberében, és 10 808 fő halt meg. …