2025. január 22., szerdaMa Vince napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 412,00 Ft | USD: 398,00 Ft | CHF: 437,00 Ft
2025.01.22. Vince Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 412,00 Ft | USD: 398,00 Ft | CHF: 437,00 Ft
Kezdőlap / Belföld / Nagy változások lesznek a MÁV-nál jövőre

Hirdetés

Nagy változások lesznek a MÁV-nál jövőre

Az államtitkár kifejtette: a pályaműködtetési terület leválasztásával létrejön a MÁV Pályaműködtetési Zrt., a MÁV, a Volánbusz, a MÁV-HÉV összeolvadásából alakul meg a mintegy harmincezer munkavállalót foglalkoztató MÁV Személyszállítási Zrt., ezek hátterét a MÁV Szolgáltatóközpont Zrt. biztosítja majd. A három nagy szakmai egység munkáját pedig ezután is a MÁV Zrt. csoportirányító cégként fogja össze.

Nagy Bálint az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkár 2024. szeptember 30-án

Nagy Bálint az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkár 2024. szeptember 30-án

Fotó: Bruzák Noémi / MTI

Nagy Bálint kiemelte, az átalakult struktúrában felgyorsulnak a több szervezeti egységet érintő folyamatok, nő a reakciókészség, a Volán szorosabb integrációjával megvalósulhat az a fajta közös gondolkodás, amit nemzeti tarifaközösségnek is lehet hívni. 

Hirdetés

A vasút és az autóbusz nem egymással versenyezve, nem párhuzamosan egymás mellett élve, hanem együttműködve és együtt dolgozva szolgálja majd az utasokat.

– jegyezte meg. Nagy Bálint előadásában felidézte, hogy a magyar állam megvásárolta a Strabag Zrt.-től a GYSEV Zrt.-ben lévő üzletrészét, így kétharmados többsége van a vállalatban. Cél, hogy a GYSEV 2025-ben jobban be tudjon szállni a magyar közlekedés működtetésébe az ország nyugati oldalán.

Hitelből indulnak fejlesztések

Az államtitkár kitért arra is, hogy az idő megkerülhetetlen tényező mind az infrastruktúra, mind a gördülőállomány fejlesztésében. Ismertetése szerint a magyarországi vasúthálózat hossza 8218 kilométer, amelyből személyforgalomban 6926 kilométert használnak.

Ebből 3347 kilométer, azaz a személyforgalomban használt pályaszakaszok mintegy 50 százaléka sebességkorlátozott, műszaki problémája van.

– fogalmazott. A menetrendtartási képesség szempontjából ez a legnagyobb kihívás, a késések jelentős részét ugyanis a pályahibák okozzák. Rámutatott arra, hogy a vasútfejlesztésre szánt uniós forrásokat politikai okokból Brüsszel visszatartja bizonytalan ideig. A kialakult helyzet miatt […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/belfold/2024/11/19/mav-atalakulas-2025-epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium-nagy-balint/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Ellenállt a fideszes faluvezetés nyomásának, kirúgták az állásából a nyírcsászári képviselőt

Tovább folyik a nyílt hatalmi harc a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Nyírcsászáriban: hétfőn elbocsátották munkahelyéről azt a …