„Jövőre több mint 4 milliárd forint értékben fogjuk végrehajtani a Keleti-programot, aminek keretében itt, az ország egyik legforgalmasabb pályaudvarán megújítjuk a váltókörzeteket, a biztosítóberendezés áramellátását, és a felsővezetéki hálózatot” – fogalmazott videóüzenetében Hegyi Zsolt.
Ezt a munkát már a kisiklások, balesetek ellenére is tervezték, azoknak hatására azonban előrehozták, és az első fázisát már most idén elvégezték. Ennek keretében az volt a tervük, hogy kétszáz talpfát kicserélnek a Keleti pályaudvaron, ezzel is javítva a váltók üzembiztonságát. Mint mondta, ezt a küldetést túlteljesítették, 240 aljat cseréltek ki. A munka szombaton véget is ért, és most már zajlanak a szabályozási munkálatok.
Azért tudtak az előre tervezett ütemnél gyorsabban haladni, mert októberrel befejeződött a MÁV korábbi felépítményjavításra szakosodott leányvállalatának, a MÁV FKG Kft.-nek az integrációja, ezáltal az ottani kollégáik segítségével megkettőzött erőforrásokkal tudtak a Keleti pályaudvaron dolgozni. A munkát az éjszakai órákban, este 9 és reggel 5 óra között végezték, az utasforgalmat szinte egyáltalán nem zavarták.
„A program oroszlánrésze még előttünk van, jövőre folytatjuk a felújítást. A most kicserélt aljak azonban már hozzájárulnak ahhoz, hogy a Keleti biztos pontja legyen a hazai vasúti közlekedésnek, az onnan induló vagy oda érkező vonatok pedig pontosabbak legyenek” – áll a bejegyzésben.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/belfold/2024/11/30/hegyi-zsolt-mav-keleti-program-munkalatok/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!