Egymás után a harmadik hónapban is az időjárást okolja a mikromobilitási forgalom csökkenéséért a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) – derül ki a cég közlekedési riportjából. A legfrissebb, júliusi adatok alapján csaknem 904 ezren haladtak át a 12 mérési ponton, ami 7 százalékkal kevesebb a tavalyi hetedik hónaphoz képest. Úgy tűnik, a megosztott rollereket használókat kevésbé zavarta az eső, az általuk generált forgalom 32 százalékkal nőtt éves alapon – írta a Világgazdaság.
A reptéri buszvonalakon is rekordforgalmat regisztrált a BKK júliusban, a 27. héten például 102 ezren használták a 100E és 200E jelű járatokat – az előbbi a Formula–1-es Magyar Nagydíj előtt és után is rendkívül népszerű volt –, a Fővárosi Önkormányzat döntése viszont a 100E helyett ismét a taxizás felé terelheti az utasokat.
Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója, egykori közlekedési államtitkár rávilágított: a 100E a semmiből óriási utasforgalmat épített fel, sok milliárd forint bevételt termel a BKK-nak, és nem más járatoktól, hanem a taxiktól szerzett utasokat. Ötven taxi helyett jár egy darab csuklós busz. Ez pontosan az a módváltás, ami a város stratégiai céljaiban szerepel, és ezt a buszsáv tette lehetővé. Csökkentek a dugók és a környezetszennyezés – írta Vitézy Dávid. Hozzátette,mindezzel megy szembe, hogy az Üllői úton a buszsáv helyett védett kerékpársávot alakítottak ki, és itt fordult elő először Budapesten az, hogy a kerékpáros infrastruktúra nem az autós közlekedés, hanem a buszközlekedés kárára jött létre.
Balogh Samu azt is állította, érdemben fel sem vetődött, hogy a 100E kedvéért megmaradjon a buszsáv az Üllői úton, ám ez nem igaz, a Budapesti Közlekedési Központ a Világgazdaságnak korábban éppen a repülőtéri járattal indokolta a buszsáv megtartását.
A teljes cikket itt olvashatják.
Forrás:
https://www.origo.hu/itthon/20230830-biciklsav-karacsony-100e-vitezy-buszsav-ulloi-ut.html
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!