Kedden arról számoltunk be, hogy Vitézy Dávid is üdvözli az új HÉV-kocsik beszerzésére kiírt közbeszerzést, azonban úgy véli, a kormány egyfajta „üres választási ígéretként” lengette be azt. A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője öt pontban szedte össze az új szerelvényekkel kapcsolatos problémákat. A városszakértő szerint az új HÉV-kocsik rövidebbek, kisebb befogadóképességűek és sokkal drágábbak.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium szerdán reagált a fővárosi képviselő kijelentéseire, mindezt a tárca a közösségi oldalán tette meg. A tárca szerint „Vitézy Dávid megint becsapja a támogatóit”, valamint „csúsztat vagy egyenesen hazudik, az előnyeiről pedig szándékosan hallgat”.
Csepreghy Nándor miniszterhelyettes szerint a korábbi államtitkár „közlekedési és városfejlesztési celebként sok értékes évet és sokmilliárdnyi közpénzt pazarolt el nagyívű koncepciók felvázolására, lelkesítő 3D makettek és látványtervek megrendelésére. A valóság és a jelen azonban valahogy mindig kevesebb figyelmet kapott tőle”.
Úgy véli, „csak fantáziált a felújításról”. Hozzátette, nem Lázár János miniszter az oka annak, hogy leállt a beruházás, hanem az uniós források felfüggesztése és az ukrajnai háború,
így a tervek ellenére a pénz nem volt jelen, a fejlesztésről nem a tárca mondott le.
Kijelentette, a minisztériumnak két választása volt, végül a rendelkezésre álló forrásokhoz igazította a terveket, és XXL-es álmok helyett nekiállt egy L-es méretű fejlesztésnek a valóságban. Hangsúlyozta, a 120 méteres szerelvények miatt az egész HÉV-infrastruktúrát át kellett volna építeni, amire nem lenne meg a fedezet, így a járművek ezért 110 méteresek lesznek.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!
Hirben.hu Hírben jók vagyunk!