Lázár János kendőzetlen őszinteséggel beszélt a 2026-os választási esélyekről az ATV-n, elismerve, hogy jelenleg „fifty-fifty” a helyzet. A miniszter szerint a háború alakulása és számos más tényező még befolyásolhatja a végeredményt. Az interjúban a Tisza Pártot és az uniós forrásokat összekötve „kivéreztetési akcióról” beszélt, és bejelentette, hogy a kormány 880 milliárd forintos vasútfejlesztési programot indít.
Lázár szerint az Európai Unióból érkező források visszatartása mögött politikai motiváció áll. „Brüsszel Orbán Viktorral és Magyarországgal kapcsolatban harcmodort váltott” – fogalmazott, hozzátéve, hogy korábban a kormány ellenfeleit támogatták, most pedig az ország „kivéreztetése” a cél. A jelenlegi uniós ciklusban eddig 10 milliárd euró érkezett be a 22 milliárdból, a hiányzó részt a Tisza Párt megerősödésével hozta összefüggésbe.
Nyomást akarnak gyakorolni a magyarokra a források visszatartásával annak érdekében, hogy a Fideszt gyengítsék
– állította.
Vasúti fejlesztések és jegyár-visszatérítés
A műsorban Lázár bejelentette egy jelentős vasútfejlesztési csomag elindítását: az Európai Beruházási Banktól 1 milliárd euró hitelt vesznek fel, mellé ugyanennyit tesz a magyar állam. A miniszter cáfolta, hogy a MÁV „kamu adatokkal” szépítené a teljesítményét, de elismerte, hogy a társaság elavult infrastruktúrával dolgozik.
Kiemelte, hogy június 1-től, ha a vonat 20 percnél többet késik, visszaadják a jegyár 50 százalékát. Eredményként említette, hogy „soha ennyien nem használták a vasutat és a Volánt”, köszönhetően a kedvező árazásnak.
Nekem az utas volt a legfontosabb
[…]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!