Lázár János építési és közlekedési miniszter még november közepén látogatott Szegedre, hogy tárgyaljon Botka László polgármesterrel – többek között – a város harmadik hídjának építéséről. Jelenleg a Tisza-parti városnak két hídja van, de a növekvő forgalom miatt ez már nem elég. Munkakezdés és iskola előtt a reggeli órákban hatalmas forgalmi dugók alakulnak ki a Belvárosi és a Bertalan hidakon, majd délutánonként ugyanez ismétlődik.
A korábbi választási kampányok idején mind a Fidesz–KDNP, mind pedig az ellenzék jelöltjei is rendszeresen megígérték a szegedieknek a harmadik hidat, de az a mai napig nem készült el.
8-10 milliárdba kerül az egyetemi épületek újraépítése
A novemberi találkozón Lázár János elárulta, hogy a híd építését az SZTE-vel való tárgyalások is döntően befolyásolják, hiszen a nyomvonal érinti – többek között – az egyetem hőközpontját. A miniszter szerint ez az első lépés. Hozzátette: amíg az egyetem ezt nem fogadja el, addig nehéz továbblépni.
Ezzel átdobta a „forró krumplit” a miniszter, célozva arra, hogy nem lesz egyszerű az SZTE-vel megegyezni.
A harmadik híd nyomvonala ugyanis az SZTE hőközpontja mellett még további öt épületet is érint. Kiváltásuk mintegy 8-10 milliárd forintba fog kerülni.
A Lázár János vezette minisztérium számításai szerint 2026 áprilisára várható, hogy megkezdik a nyomvonalon elhelyezkedő épületek bontását. A híd építéséről csak ezt követően lehet szó.
Útban van egy veszélyeshulladék-égető és a klinikai hőközpont
„A Szegedi Tudományegyetem soha nem gátolta az új tiszai híd megépítését, ez minden szegedi polgár érdeke” – jelentette ki az Indexnek Fendler Judit. Az SZTE kancellárja szerint már 2021-ben kezdeményezték az egyeztetést ebben a tárgyban, hiszen egyértelmű, hogy a híd építésének […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!