A kultúra digitalizálása nagy kihívás a szakmának. Az online múzeumi séta remek kikapcsolódás villamosozás közben, de csak 2-3 percig izgalmas. Az emberek inkább a közösségi kultúra fogyasztásra vágynak. Ezért most a múzeumoknak kell a látogatókhoz alkalmazkodni. Szórakoztató és elgondolkodtató tartalmakkal kell megszólítaniuk az érdeklődőket a közösségi oldalakon.
Senki se gondolta volna a koronavírus előtt, hogy a Nemzeti Múzeum a Facebookon posztolja,
vagy hogy a Nemzeti Galéria programajánlóban virít egy hatalmas smiley.
A legnépszerűbb programok közé a játékos városséták, az interaktív online tárlatvezetések és a múzeumok gyűjteményét megismertető kvízjátékok tartoznak. A képzőművészek és a galériák már online tartják a kiállítás bemutatókat.
Superman és Orbán Viktor egy képen
ef Zámbó, Bukta Imre, drMáriás vásznai Lobenwein Norbert új galériájában.
A koronavírus miatt az online térbe kényszerült a könnyű és a komolyzene, a színház és a kiállítótermek. Még az éjszaki élet is az interneten tolja a bulikat. Persze lájkokból nem lehet befizetni a sárga csekket, de a legismertebb hazai DJ-k is azt tapasztalják, hogy a közönség megunta a fotelbulizást. Mindenki a valóságban szeretne élményeket gyűjteni. Ezért a múzeumoknak jó nagy adag kreativitást kell bevetniük, hogy fenntartsák a közönség érdeklődését.
Éjszaka a múzeumban
Nemzeti Galéria és a Szépművészeti Múzeum már az esti órákban is tart interaktív tárlatvezetéseket. Az élő vezetéseknél nem a kiállítótérből jelentkezünk […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!