2021. június 25., péntekMa Vilmos napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 349,00 Ft | USD: 293,00 Ft | CHF: 318,00 Ft
2021.06.25. Vilmos Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 349,00 Ft | USD: 293,00 Ft | CHF: 318,00 Ft
Kezdőlap / Belföld / Kódfejtés: mit üzennek a magyar pártlogók?

Hirdetés

Kódfejtés: mit üzennek a magyar pártlogók?

Legutóbb a színek pszichológiájával foglalkozott az agitPOP, merthogy a reklámelméleti szakirodalom szerint a színeknek központi szerepe van abban, hogy miként reagálunk egy-egy márkára. Következzék most a honi belpolitika színe s java!

A jelenleg parlamenti küszöb felett mért hazai politikai formációk mindegyike újragondolta már pártlogóját, volt, amelyik többször is. A színvilágok változásainak elemzéséhez idézzük fel címszavakban újra, hogy a mifelénk használt közéleti színekhez milyen jelentést is társít a nyugati marketingtudomány:

  • a piros impulzív, mert primer érzelmeket provokál;
  • a középkék megbízhatóságot sugall, az égszínkék emberközeliséget;
  • a zöld megnyugtat ugyan, de könnyen unalmassá válik, ha túl mély;
  • a fehér a modernitás, a jövő színe, ha a grafikai dizájn egyébként minőségi;
  • a módjával használt citromsárga hívogató lehet;
  • a narancssárga energizál;
  • a lila/bíbor pedig az előkelőség vizuális kódja.

Árulkodó árnyalatok

A Fidesz emblémájában a mesteri mozgósító és a stabil társadalmi vízió kettősének közkeletű toposza tökéletesen harmonizál a narancssárga (=dinamizmus) alapon fehér feliratos (=jövőkép) logóval – amely a narancssárga alapon kék feliratos ősverziót váltotta fel. Az árnyalatok olykor ingadoztak, a betűtípus viszont a generációs párti státuszból kinőve következetesen felnőttesebbé vált.

Aktuális fejlemény, hogy a Fidesz egyedüliként reagált direkt módon a járványhelyzetre vizuális arculatában (#vigyázzunkegymásra-változat az online térben), megerősítve az elemzői közhely érvényességét: leginkább ők hajlamosak uralni a pillanatot. Persze ha a Facebookot „fiatalos” felületnek tekintjük, akkor mindez értékelhető a felnövekvő generációk felé való nyitás újabb elemeként is.

Hirdetés

Az MSZP identitásválsága nem csak a támogatottságában jelenik meg, hanem tanulságos módon a logójában is. A fehér alapon zöld (egy nagyon rövid ideig: szürke) felirat, vörös négyzet és szegfű (zöld szárral), vagyis

a leghosszabb ideig használatban lévő MSZP-logó nyilvánvalóan a nemzeti trikolórt egyesítette a népművészeti és munkásmozgalmi hangulattal.

A nemzeti lobogónkról ismert árnyalatú zöld azonban – sok párt […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/belfold/agitpop/2021/06/04/partlogok-szinek-politikai-marketing/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Letarolt kisbusz, szélvédőbe csapódott gyalogos – gondokat okozott a kánikula

Letarolt kisbusz, szélvédőbe csapódott gyalogos – gondokat okozott a kánikula

Bár a közlekedésmeteorológia előre figyelmeztetett, hogy a kánikulában tompulhatnak reflexeink és megnőhet a reakcióidő, az ország …