A Magyarországon politikai hirdetésekre fordított összegek még messze elmaradnak a kampányidőszakok alatt megszokottaktól. 2024 júniusa és 2025 márciusa között mindössze 1,3 milliárd ment el hasonló célra a Meta rendszerében – adta hírül a Népszava, Lévai Richárd marketingspecialista, a Közösségi kalandozások nevű blog tulajdonosának információ alapján.
A szakértő szerint a mostani költés „békeidőre jellemző”. Jelenleg heti 33-40 millióból reklámoznak a közösségi médiában a politikai szereplők, viszont kampányok alatt ez 100-200 millióra is felugrik, ami európai összehasonlításban is magasnak mondható.
A cikkből kiderül, hogy ez a 1,3 milliárd jelentősen alacsonyabb a 2024-es önkormányzati, valamint Európa Parlamenti választások idején elköltött összeghez képest, mikor 5,4 milliárd forintot fordítottak hasonló reklámokra a pártok.
A mostani költéseket toronymagasan a Fidesz vezeti, az 1,3 milliárdból 1,1 milliárd az ő ráfordításuk volt. Az ellenzék összesen 210 milliót, a Tisza pedig 28 milliót fordított hasonló célokra.
A portál megjegyzi, hogy a nagyobbik kormánypárt a fenti összegből 500 millió saját médiája hirdetésére költött, míg 252 millió politikusaik hirdetéseire ment.
Közölték, hogy az utóbbi időkben Orbán Viktor miniszterelnök oldalán főleg a külpolitikai jellegű posztokra költöttek. A pénzel leginkább megtámogatott témák egyike ősszel még az árvízi védekezés volt, de nyáron már a „békemisszió” vette át a helyét. A „sajtótájékoztató Putyin elnökkel” reklámozására is nagyobb összeget […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!