2025. november 14., péntekMa Aliz napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 384,00 Ft | USD: 330,00 Ft | CHF: 417,00 Ft
2025.11.14. Aliz Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 384,00 Ft | USD: 330,00 Ft | CHF: 417,00 Ft
Kezdőlap / Belföld / Javultak a kompetenciamérések eredményei, ám titkos segítsége lehetett a diákoknak

Javultak a kompetenciamérések eredményei, ám titkos segítsége lehetett a diákoknak

Ahogy arról beszámoltunk, a kompetenciamérések körül kialakult némi vita már azelőtt, hogy elkezdődtek volna, de végül a Belügyminisztérium megnyugtatta a kedélyeket, idén még nem vezették be a mérések osztályzatát – legalábbis nem kötelező jelleggel, néhány iskola azonban saját hatáskörben arról írt, hogy mégis osztályozná a megmérettetést. A diákok legtöbbje tehát fellélegezhetett, de a március 24-én indult, digitális alapokra helyezett felmérés azért még tartogatott néhány kellemetlen meglepetést.

Például azt, hogy hiába voltak előzetesen tesztmérések a rendszer kapacitásának felmérése érdekében, a 2024-es összeomlás után a 2025-ös tesztek kitöltésekor is összeomlott a rendszer több helyen, néhol csak lelassult, máshol viszont teljesen leállt. Bár az Oktatási Hivatal (OH) „helyi adottságokra” fogta a lassulásokat és leállásokat, amúgy „minden rendben zajlik”, több iskola is jelezte, hogy jegyzőkönyvet vettek fel a hibákról. Ráadásul egy terheléses hekkertámadás is érte a mérés alatt az Oktatási Hivatal Tehetségkapu oldalát, elmondásuk szerint ez nem érintette a digitális méréseket.

A hivatal a napokban tette közzé a 2024/2025-ös tanév méréseinek eredményeit, amelyben rámutattak, hogy „csaknem minden évfolyamon és területen javultak az előző évi méréshez képest”. Mondjuk nehéz dolguk nem volt, hiszen az Oktatási Hivatal szerint az elmúlt években folyamatosan romló tendencia volt a jellemző minden területen. Az OH elmondása alapján a gyerekek eredményei Európa-szerte csökkennek, s ebben szerepet játszhat a motiváció hiánya. „A kitöltések mintázatán látszik, hogy a tanulók egyre kevésbé veszik komolyan a teszteket, csak gyorsan végignyomogatják a feladatokat. A Belügyminisztériumban éppen ezért merült fel korábban, hogy jegyet kapjanak rá. Ez végül nem valósult meg, de a probléma még fennáll” – közölte a hivatal.

Trendforduló

A közlemény szerint a 2025. március 24. és június 30. között tartott méréseken (bár előzetesen május 30. volt belengetve, de hiszünk a hivatalnak) 3049 iskola több mint 584 ezer tanulója vett részt az alábbi bontásban:

  • 4–11. évfolyamon szövegértésből és matematikából,
  • 6–11. évfolyamon természettudományból és angol vagy német nyelvből,
  • 5–11. évfolyamon pedig digitális kultúrából és történelemből adtak számot a tudásukról.

Az OH arról írt, hogy a digitális fejlesztések lehetővé tették, hogy idén hamarabb ismerje meg az eredményeket a kíváncsi tömeg, és hogy az eredmények szinte minden területen, csaknem valamennyi évfolyamon javultak. A különböző tárgyak eredményei ezen a felületen tekinthetők meg.

Szövegértésből a 7. és 9. évfolyamon jelentős javulás figyelhető meg 2024-hez képest, míg a 4–5. évfolyamosok teljesítménye a tesztdizájn változása miatt, az […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/belfold/2025/11/05/kompetenciameres-eredmenyek-oktatasi-hivatal-szovegertes-matematika-oktatas-iskola/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Lehet, hogy érdekel...

Magyar Nemzet: visszaesett a budapesti Tisza-szigetek aktivitása

A Magyar Nemzet értesülései szerint az elmúlt hónapokban érezhetően visszaesett a budapesti Tisza-aktivisták részvétele és szervezettsége. …