2021. június 14., hétfőMa Vazul napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 350,00 Ft | USD: 289,00 Ft | CHF: 321,00 Ft
2021.06.14. Vazul Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 350,00 Ft | USD: 289,00 Ft | CHF: 321,00 Ft
Kezdőlap / Belföld / Így költik a milliókat a YouTube-on a politikusok

Hirdetés

Így költik a milliókat a YouTube-on a politikusok

A Facebook és az Instagram már jó ideje a politikusok egyik, ha nem a legfontosabb kommunikációs eszköze. Az elmúlt időszakban azonban már a YouTube-on is lépten-nyomon politikai célú hirdetésekkel találkozhatunk, elég, ha a Gyurcsány-show-ra vagy 99 százalékos szlogenre gondolunk. A jelenség hátterében az áll, hogy az online marketing a politikusok számára is a leghatékonyabb és egyben a legolcsóbb eszköz a szavazók eléréséhez.

„Akár 1 forintos átlagárért is megszólíthatják a releváns közönséget, de persze ahhoz, hogy igazán komoly hatást érjenek el, végül milliókat kell elkölteniük” – jelentette ki lapunknak Jakab Tamás social media szakértő.

„Régebben a pártok ugyanezt a pénzt televízióknak, rádióknak, óriásplakátokkal és szórólapokkal foglalkozó cégeknek adták oda, ahol előnytelenebbnél előnytelenebb feltételeknek voltak kiszolgáltatva, ráadásul részletes adatok és visszacsatolás hiányában vakon hirdettek. Online azonban a politikusok kezében a döntés, hogy mekkora költségkeretet szabnak meg. Ettől függetlenül jó, ha a social media marketing offline eszközökkel is kiegészül, elmaradottabb térségekben, valamint az idősek körében ugyanis még mindig nyerő lehet egy ügyesen megtervezett óriásplakát” – emelte ki az online marketing specialista, aki szerint az anyagiakon túl más miatt is megéri a YouTube-on hirdetni.

Hirdetés

A hagyományos marketingeszközökkel ellentétben itt ugyanis hihetetlenül pontosan szegmentálhatjuk a célközönséget, vagyis részletekbe menően beállíthatjuk, hogy kinél jelenjen meg a hirdetés.

Ha egy politikus például úgy érzi, hogy a szavazóbázisa főként idősekből áll, de a fiatalokhoz is szeretne eljutni, akkor a beállításoknál szimplán bepipálja, hogy az adott promóciós videó csakis kizárólag a 18–24 éves korosztálynál jelenjen meg. Emellett beállíthatjuk a célközönségünk nemét, családi állapotát, valamint célozhatunk budapesti, vidéki vagy határon túli felhasználókra.

fotó1.png

Fotó: Holló Bettina / Index

Ennél azonban sokkal izgalmasabbak az érdeklődési körre és a keresési szokásokra vonatkozó szűrések.

Kiválaszthatják azokat, akik fogékonyak a politikai hírek iránt, sőt azon belül még azt is beállíthatják, hogy a jobboldali vagy baloldali tartalmak iránt érdeklődőkre hirdetnek-e szívesebben.

Emellett a hirdetők szintén kiválaszthatják, hogy a reklám mely videók előtt, mely csatornák kedvelőinél jelenjen meg, sőt még kulcsszavakat is megadhatnak, monitorozva, hogy mely politikus, pártok vagy események, ügyek […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/belfold/2021/06/11/politikai-hirdetes-kampany-youtube-kozossegi-media/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Sváby András feladta a harcot az álhírek ellen, a nyomozást is viccnek tartja

Sváby András feladta a harcot az álhírek ellen, a nyomozást is viccnek tartja

Bizonyítékokkal együtt szállította a rendőrségnek a sztorit olyan álhírportálok ellen, amelyek szerint már létezik egy szer, …