2024. november 2., szombatMa Achilles napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 408,00 Ft | USD: 375,00 Ft | CHF: 434,00 Ft
2024.11.02. Achilles Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 408,00 Ft | USD: 375,00 Ft | CHF: 434,00 Ft
Kezdőlap / Belföld / Hová lehet fordulni, ha a szolgáltató korlátozza vagy törli a közösségi profilt?

Hirdetés

Hová lehet fordulni, ha a szolgáltató korlátozza vagy törli a közösségi profilt?

Az online platformok indoklás nélküli vagy tisztázatlan döntéseivel szembeni felhasználói fellépés elősegítésére, a szolgáltatók felhasználókat érintő egységes szabályok közé szorítása érdekében alkották meg a digitális szolgáltatásokról szóló EU-rendeletet (DSA), amely 2022 novemberében lépett hatályba.

A DSA célja ugyanis egy olyan jogi keretrendszer megteremtése, amely biztonságos, kiszámítható és megbízható online környezetet hív életre az online felhasználók biztonságának, az alapvető jogok védelmének és az innovációnak a garantálása mellett

– magyarázza Hegedűs Eszter, a Jaczkovics Ügyvédi Iroda szakértője.

E célok érdekében a DSA a közvetítő szolgáltatókra számos rendelkezést vezetett be. Közvetítő szolgáltatónak minősülnek az online platformok, így a közösségi média, a tartalommegosztó – ideértve a videómegosztó – oldalak, a webáruházak, az online utazási és szállásplatformok is. Vagyis az olyan felületek, ahol a felhasználók különböző tartalmakat tehetnek közzé.

Hirdetés

Indoklási kötelezettség

Az EU-rendelet arra kötelezi a szolgáltatókat, hogy a felhasználó által közzétett tartalom láthatóságának korlátozása, annak eltávolítása, az ahhoz való hozzáférés megszüntetése, hátrasorolása, az adott felhasználói fiók (profil) felfüggesztése, megszüntetése tárgyában hozott döntéseiket indokolják.

Az online platformon közzétett, a látogató által jogellenesnek vélt tartalommal összefüggésben is érkezhet bejelentés a szolgáltatóhoz, aki a bejelentés nyomán született döntését – például az adott tartalom törlésére irányuló kérelem elutasítását – szintén köteles indokolni.

Vagyis a szolgáltatóknak egyértelmű és konkrét magyarázatot kell adniuk arra nézve, hogy ezen intézkedéseik meghozatalára mi vezetett, az adott tartalmat miért tekintik összeegyeztethetetlennek a szolgáltatási feltételeikkel, avagy azt miért tekintik jogellenesnek, illetve ha a bejelentés a másik oldalról érkezik, akkor azt miért tekintik jogszerű tartalomnak

– állítja Hegedűs Eszter.

A szolgáltatók kötelesek hatékony belső panaszkezelési rendszert kialakítani. Amennyiben a szolgáltató döntésével kapcsolatos vitás kérdések a belső panaszkezelési rendszer segítségével való rendezése sikertelen, a felhasználónak lehetősége van peren kívüli vitarendezés kezdeményezésére.

Milyen döntéseket hozhat az OPVT?

Ilyen peren kívüli vitarendezésre felhatalmazott, szakmailag független testület Magyarországon <a href="https://nmhh.hu/opvt" […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/belfold/2024/10/13/online-platform-kozossegi-media-vitarendezes-opvt-hegedus-eszter/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Bojár Iván András: Biztos voltam benne, hogy Hadas Kriszta még hosszasan formálja a közéletet

A Vulán Folyóirat közösségi oldalán közzétett posztban Bojár Iván András újságíró arról írt, hogy hagyományosan kihagyja …