2021. január 27., szerdaMa Angelika napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 359,00 Ft | USD: 296,00 Ft | CHF: 334,00 Ft
2021.01.27. Angelika Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 359,00 Ft | USD: 296,00 Ft | CHF: 334,00 Ft
Kezdőlap / Belföld / Hogyan oldhatjuk a járvány miatti bezártságérzetet karácsonykor?

Hirdetés

Hogyan oldhatjuk a járvány miatti bezártságérzetet karácsonykor?

Az ünnepeken sokakban – főként az egyedül élőknél és az időseknél – ilyenkor erősödhet fel a magány érzése. A járvány idején ráadásul most még a szeretteink és az anyagi helyzetünk iránti aggodalom is szorongást kelthet. A Mélylevegő Projekt alapító-pszichológushallgatóit, Juhász Bettinát, Miklós Andreát és Pető Dorinát kérdeztük arról, hogy a koronavírus-járvány okozta bezártságérzet és az ünnepi időszak hogyan terheli meg az emberek mentális egészségét, illetve ezen milyen módszerekkel lehet segíteni.

Fontos lenne a fiatalok pszichoedukációja

Már hónapok óta a koronavírus-járvány béklyójában élünk, és ez példátlan változásokat kényszerített ki az élet több területén. Kutatások szerint a szorongás és a depresszió mutatói megháromszorozódtak a pandémia kezdete óta.

Ez is mutatja, hogy mennyire fontos és sürgős lenne nagyobb hangsúlyt helyezni a mentális egészség promotálására és a prevencióra. Nemcsak egyéni, alulról jövő kezdeményezésekkel, hanem társadalmi szinten, a döntéshozók részéről is. Érdemes lenne már kisiskolás korban is hangsúlyt fektetni a fiatalok pszichoedukációjára, hogy a későbbiekben már a birtokukban legyen egy eszköztár, ami a hatékony módszert jelentheti a gondok leküzdésére

Hirdetés

– hívják fel a figyelmet a Mélylevegő Projekt alapítói.

Az ölelés megelőzés

131443978 219059026477045 3174152054135087497 o

Fotó: Mélylevegő Projekt / Facebook

A pandémia következtében kialakult korlátozások jelentősen befolyásolhatják az egyedül élők magányosságérzetét, ennek hátterében azonban – többek között – biokémiai jelenség áll.

Talán nem is gondolnánk, hogy a testi kontaktusnak mekkora szerepe lehet az észlelt magányban. Az érintés olyan fiziológiás válaszokat vált ki, mint az emelkedett pulzus és vérnyomás, valamint hatással van a kortizolszint emelkedésére és az oxitocin felszabadulására – utóbbit a köznyelv „jóérzés-hormon”-ként tartja számon

– fejtették ki a projekt alapítói az Indexnek.

A Kaliforniai Egyetem (UCLA) kutatása alapján a mentális egészség megőrzése és fejlesztése érdekében például a nőknek naponta 8-10 jelentőségteljes érintésre (pl. ölelésre) van szükségük.

A pszichológushallgatók elmondása szerint apró trükkökkel saját magunk is serkenteni tudjuk szervezetünkben a „jóérzés-hormonok” felszabadulását:

arcunk, karunk, nyakunk masszírozása – akár vibrációs eszközzel – hozzájárulhat közvetetten (de semmiképpen sem önmagában) a szorongás és depresszió megelőzéséhez.

A digitális csatornák segíthetnek a magányon

A közelgő ünnep sokak számára jelentős változásokkal és lemondásokkal jár: elmaradnak többek között a színházi előadások, a nagyobb családi összejövetelek és a karácsonyi vásárok is.

Idén nélkülöznünk kell a megszokott rituálékat, pedig a Mélylevegő Projekt alapítói szerint alapesetben részben ezek biztosíthatnák a lelki komfortérzetünket.

A szokásokon túl: szeretteink elvesztése aktuálisabb félelem, ami a legtöbbekben további szorongást kelthet. […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/belfold/2020/12/24/odafigyelessel_es_az_online_kapcsolattartassal_erositheto_a_lelki_komforterzet/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Részegen, bedrogozva, jogsi nélkül, lopott autóval: mindent kipipált a pancser tolvaj

Részegen, bedrogozva, jogsi nélkül, lopott autóval: mindent kipipált a pancser tolvaj

Egy 24 éves férfi Biharkeresztesen sajátos módját választotta annak, hogy eljusson egy szomszéd településre, egyszerűen elkötött …