2025. május 22., csütörtökMa Júlia, Rita napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 403,00 Ft | USD: 356,00 Ft | CHF: 431,00 Ft
2025.05.22. Júlia, Rita Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 403,00 Ft | USD: 356,00 Ft | CHF: 431,00 Ft
Kezdőlap / Belföld / Hetvenéves technológia drágíthatja tízmilliárdokkal a Budapest-Belgrád vasútvonalat – a MÁV cáfol

Hirdetés

Hetvenéves technológia drágíthatja tízmilliárdokkal a Budapest-Belgrád vasútvonalat – a MÁV cáfol

Egy eredetileg 1955-ben fejlesztett biztosítóberendezést telepíthetnek a Budapest-Belgrád vasútvonal hazai szakszára – tudta meg a Szabad Európa

A Domino 55 elnevezésű biztosítóberendezést Svájcban fejlesztették ki, 1955-ben, a hazai vonalakon pedig széles körben alkalmazzák. A lap több, egymástól független forrása szerint ilyen 70 éves berendezések fognak azért felelni, hogy a vonalon a váltók mindig a megfelelő helyzetben álljanak, és ne fordulhasson elő, hogy két szerelvény egymással szemben közlekedik.

Ebben semmi szoftver nincs, maximum elektronika, de akár mechanikus váltóállítást is lehetővé tesz a Dominó 55-ös. Egyszerű, strapabíró, a vasutasok, főleg az öreg szakik nagyon kedvelik máig. Az azért kissé groteszk, hogy a magyar vasút zászlóshajójának épített pályán, azon, ami kis túlzással a kormány szerint már-már a XXII. századba röpítené a MÁV-ot, egy ilyen, hetvenéves technológia működik majd

Hirdetés

– nyilatkozta a lap egyik forrása.

A portál megjegyzi, hogy a régi berendezésre azért van szükség, mert a kínai fél nem tudott egy, az Európai Unió szabványainak megfelelő biztosítóberendezést gyártani. A szerkezet tervezése és gyártása pedig további 2-3 évet vehet igénybe, addig pedig csak úgynevezett állomásközi közlekedés valósulhat meg az egész vonalszakaszon – ami azt jelenti, hogy két állomás között egy szerelvény közlekedhet, melynek érkezéséről és továbbhaladásáról a személyzet szóban értesíti egymást.

Ez viszont csak 100 kilométer per órás sebességet tesz lehetővé, bár a biztosítóberendezések megérkezésével sem növekedne sokkal a sebesség, ugyanis egy szakmai forrás szerint a Domino 55-tel elvileg csak 120-as sebesség lesz engedélyezett, a korábban közölt 160 helyett. Amennyiben minden elkészül, a szerb szakaszon akár 200 kilométer per órás sebességgel haladhatnak majd a szerelvények.

Hozzáteszik, hogy a biztosítóberendezéseket a kínai fél nem szeretné finanszírozni, a szakaszon pedig legalább 200 váltó lesz, melyeknek ára nagyságrendileg 50 millió forint.

A beruházás így akár 10 milliárd forinttal is megdrágulhat.

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/belfold/2025/05/06/budapest-belgrad-vasutvonal-epitkezes-biztosito-berendezes-dragulas/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Bencsik András szerint „rohadt nagy vereség lesz” a vége, ha a Fidesz nem szedi össze magát

A Demokrata főszerkesztője kemény szavakkal figyelmeztette a kormánypárti tábort, hogy komolyan kell venni Magyar Péter …