2025. március 18., keddMa Sándor napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 397,00 Ft | USD: 363,00 Ft | CHF: 413,00 Ft
2025.03.18. Sándor Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 397,00 Ft | USD: 363,00 Ft | CHF: 413,00 Ft
Kezdőlap / Belföld / Gen Z: milliós edzőcipő vagy zacskós leves?

Hirdetés

Gen Z: milliós edzőcipő vagy zacskós leves?

A kutatásban részt vett Steigervald Krisztián generációkutató is, aki arról beszélt, elfelejtjük, hogy egy generációt sosem lehet a szülei nélkül értelmezni. Ha bármikor elhagyja a száját egy másik generáció tagjának, hogy mondjuk a „Z generáció lusta”, akkor annak a kiinduló kérdése, hogy vajon a szüleik (akik az Y és X generáció tagjai), hogyan jelentek meg szülőként?

„Egy generáció nem tud lusta lenni vagy szorgalmas, maximum másképp áll hozzá a munkához, másképp motiválható. Többek között erről szól ez a kutatás is”.

Mi derült ki a Z generációról?

Tagjai átlagosan napi 4,6 órát töltenek az interneten, többségében esténként, míg a generáció egyharmada folyamatosan online van. Más generációkkal összehasonlítva egyértelműen ők töltik a legtöbb időt az interneten, hiszen ez az idő 4 óra az Y, 3 és fél óra az X és 3 óra a Babyboomerek esetében. Számukra a digitális világ az első számú információforrás, legyen szó munkáról, vásárlásról, barátokról, tanulásról vagy akár szórakozásról.

Hirdetés

A digitális térben kifejezetten sok időt töltenek közösségi média felületeken, ezek közül a legnépszerűbbek a Facebook (72 százalék), az Instagram (71 százalék) és a TikTok (61 százalék). Ezek a platformok nemcsak szórakozást biztosítanak számukra, hanem vásárlási döntéseiket is intenzíven befolyásolják. 

Sokkal fogékonyabbak a reklámokra, mint a többi generáció, de emellett a véleményeket is keresik és végső döntésüket alapos, átgondolt kutatómunka előzi meg. Majdnem közel felük a Google-t hívja segítségül, hogy információkat szerezzen termékekről vagy szolgáltatásokról.

A kutatásban mindezek mellett vizsgálták a fiatalok vásárlási szokásait és döntéseit, amelyekre a tudatosság, a létező számos tájékozódási csatorna egyidejű ismerete és megfelelő használata jellemző, ami a márkáktól a hiteles, […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/belfold/2025/03/07/z-generacio-kutatas-fogyasztasi-szokasok-reklam-diverzum/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Sarkvidéki hideg zúdult az országba, mínusz 12 fokos fagyok jöhetnek este

Hétfőn egy sarkvidéki eredetű hidegfront érkezett, ami át is haladt a Kárpát-medencén, mögötte pedig száraz …