Az Építési és Közlekedési Minisztérium Vasúti Hatósági Főosztálya tavaly decemberben hatósági kötelezést küldött a MÁV-nak, melyben több határidős feladatot szabtak meg a vállalatnak – derül ki a 24.hu által megszerzett dokumentumokból.
A vállalatnak 2026. január 1-ig gondoskodnia kell a pályakarbantartásokra és a biztosítóberendezés-karbantartásra vonatkozó utasítások megújításáról és hatálybaléptetéséről. Mint a dokumentumban szerepel, ezek folyamán legyenek külön tekintettel arra, hogy a feladatok és a felelősségi körök egyértelműen azonosíthatók legyenek, valamint rögzítsék, hogy a feltárt hibák és hiányosságok elhárításához milyen intézkedések szükségesek.
A hatóság emellett további három olyan feladatot jelölt ki, amelyeknek még ebben az évben teljesíteniük kell:
- 2025. december 31-ig meg kell szüntetni a munkaerőhiányt a pálya- és biztosítóberendezés-karbantartásával foglalkozók körében.
- 2025. október 30-ig biztosítaniuk kell a pálya- és biztosítóberendezés-karbantartáshoz szükséges tartalék alkatrészeket. Valamint gondoskodniuk kell a vasúti pályakarbantartáshoz szükséges kisgépek beszerzéséről, és biztosítaniuk kell a karbantartáshoz szükséges eszközök elérhetőségét.
- 2025. január 31-ig ki kell alakítaniuk, majd bevezetniük az ellenőrzéshez és karbantartáshoz szükséges vágányzárak rendszerét.
A megfogalmazott kötelezettségek végrehajtásáról a MÁV-nak január 31-ig intézkedési tervet, a feladatok előrehaladásáról pedig minden hónap utolsó napján írásos tájékoztatást kell adnia, és továbbítania a Vasúti Közlekedési Hatóságnak.
Késési rekordot dönthetett a MÁV 2024-ben
Egyre nehezebb bármilyen információt megtudni a MÁV-tól, különösen a késésekkel kapcsolatban, hiszen szeptemberben új, havi riportrendszerre állt át a MÁV-csoport, korábbi késési statisztikáikat letörölték oldalukról. Azonban a rendelkezésre álló információk alapján megpróbáltuk kiszámolni, hogy mekkora késést fog bejelenteni a vasúttársaság, és arra jutottunk, valószínű, hogy rekordévet zárt a MÁV e tekintetben.
Kijelenthető, hogy 2024 nem a MÁV éve volt. Nem telt el […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!