Antoine de Saint-Exupéry, aki 1900. június 29-én született Lyonban régi arisztokrata családba, igazán kalandos életet élt. Már gyermekkorában is a repülés szerelmese volt. Szárnyakat szerelt a biciklijére, és elhatározta, hogy egy nap pilóta lesz. Így is történt.
A repülés megszállottja
Huszonegy évesen kezdte meg katonai szolgálatát. Strasbourgba küldték pilótakiképzésre. Egy évvel később megszerezte a pilótaengedélyt, majd áthelyeztette magát a légierőhöz.
Mivel már az idő tájt is írói ambíciókat táplált, eljegyezte Louise Lévêque de Vilmorint, aki szintén irodalmi babérokra tört. A perzselő szerelem még repülési szenvedélyét is elhomályosította, hiszen menyasszonya tiltakozására kilépett a hadseregből, és Párizsban irodai munkát vállalt. Próbálkozott a gépkocsiügynökséggel is, ám másfél év alatt csupán egy teherautót tudott eladni.
Hamarosan belátta, hogy nem a hivatalnokság az ő világa.
Miután Vilmorin kisasszonnyal zátonyra futott a kapcsolata, ismét repülni kezdett. Ezúttal nem a légierő kötelékében, hanem nemzetközi postajáratokon. Kezdetben Toulouse és Dakar között repült. A fiatal író nyitva tartotta a szemét, hiszen első meséjét A pilóta (L’Aviateu) címmel, míg első könyvét 1928-ban a Postajárat délről (Courrier Sud) címmel jelentette meg. Közben megkapta a Casablanca–Dakar útvonalat, majd a Nyugat-Szaharában lett repülőtér-igazgató. Nyughatatlan természete egy év múlva már Dél-Amerikába vitte, ahol az Aeroposta Argentina légitársaságot vezette.
Az 1931-ben napvilágot látott Éjszakai repülés (Vol de Nuit) című művéért elnyerte a Femina-díjat. Ugyanebben az évben kötötte össze az életét az egyszer elvált, egyszer megözvegyült salvadori írónővel, Consuelo Suncín Sandoval Zeceñával. A különleges szépségű nővel kötött házassága viharos volt, de a két érzékeny embert erős kötelék fűzte össze.
Többször érte súlyos baleset
Bejárta az egész világot. Kezdetleges felszereltségű gépein gyakran hagyatkozott az ösztöneire: rádió nélkül repült többek között a Szaharában és az Andokban is. Nem rettent meg semmitől, holott többször is súlyos balesetet szenvedett. 1935-ben megkísérelte megdönteni a Párizs–Saigon légi út rekordját, de a Líbiai-sivatag fölött lezuhant a társával. Napokig bolyongtak étlen-szomjan, és már hallucinációk gyötörték őket, amikor egy beduin rájuk talált. 1938-ban Guatemala fölött hibásodott meg a gépe, de a csodával határos módon ismét megmenekült.
[…]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!