Az Informationben megjelent oknyomozó írásból kiderül, hogy 2011 és 2016 között egy brit cég, a DGS Marine adott el olyan biztosítási szerződéseket észak-koreai hajóknak, amelyek így szállíthattak gond nélkül árut a külföldi kikötőkbe.
Az oknyomozó cikk egyik szerzője, Lasse Skou Andersen az AFP hírügynökségnek azt mondta: a DGS Marine-t David Skinner brit üzletember alapította, és a cégnek nem volt jogosultsága ilyen biztosítások szolgáltatására. A dán lapnak eddig 29 olyan, a cég által kibocsátott biztosításiszerződés-másolat jutott birtokába, amelyek révén Észak-Korea megsértette az ellene életbe léptetett nemzetközi szankciókat.
Andersen hozzátette:
a megkötött szerződések száma akár a 100-at is elérhette, ami azt jelenti, hogy csaknem az egész észak-koreai kereskedelmi hajóflotta ezek segítségével közlekedett éveken át; és úgy tűnik, nem Észak-Korea volt a cég egyetlen ügyfele, hanem más szankciók alatt álló országok is.
Hugh Griffiths korábbi ENSZ-szakértő ezzel kapcsolatban úgy véli: David Skinnernek kulcsszerepe volt az Észak-Koreát sújtó nemzetközi szankciók megkerülésében és a szankciók alá eső termékek szállításában; az így eladott szénből, vasáruból és olajból származó bevételekből finanszírozhatták az ország nukleáris és rakétaprogramját.
A Telegraph című angol újság 2012-ben írta meg Skinnerről, hogy már akkor is olyan iráni tankereket biztosított, amelyek szíriai olajat szállítottak. Az Information újságírói azután kezdtek öt évig tartó oknyomozásukba, miután felfigyeltek egy 2017-es ENSZ-jelentésre; a jelentést az ENSZ Biztonsági Tanácsának […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/belfold/2023/06/08/eszak-korea-szankciok-tenyfeltaras-biztositas/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!