2024. december 12., csütörtökMa Gabriella napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 409,00 Ft | USD: 389,00 Ft | CHF: 439,00 Ft
2024.12.12. Gabriella Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 409,00 Ft | USD: 389,00 Ft | CHF: 439,00 Ft
Kezdőlap / Belföld / Egyre többen kezdik belátni: Budapest már nem autózható

Hirdetés

Egyre többen kezdik belátni: Budapest már nem autózható

A közterületi parkolás megöli a közterületet. Ez a meglehetősen karcos megállapítás (mely egyébként Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt választási programjában olvasható) egyre több budapesti polgármestert inspirált pártállástól függetlenül arra, hogy változtasson a kerületében lévő parkolást segítő konstrukción. Jelenleg a főváros 23 kerülete közül 13-ban működik fizető parkolási rendszer (az 1–3. és az 5–14. kerületekben), a külső városrészekben egyelőre még nem kell fizetni a közterületen várakozásért. A főváros parkolási rendelete négy különböző díjfizetési zónát határoz meg, a legdrágább Víziváros, Újlipótváros, Terézváros, Erzsébetváros, illetve Józsefváros területét, azaz a városmagot érinti. Itt reggel 8-tól este 22 óráig 600 forintot kell óránként fizetni a parkolásért, ráadásul egy helyen maximum 3 órát állhat a kocsi. Még!

Ugyanis Karácsony Gergely javaslata szerint tovább kellene növelni a parkolási díjakat, ráadásul az A és a B zónákban már hétvégén is fizetni kellene. A főpolgármester a zöld rendszámú autók ingyenes parkolási lehetőségében a parkolóhelyek pazarlását látja, meg azt is, hogy a kevésbé tehetősek fizetik a jobb módban élők kedvezményeit, ezért ezt megszüntetné. A tervezet szövegéből azonban az is kitűnik, hogy kedvezményrendszer beépítésével a közösségi közlekedés felé terelnék az utazókat. Előterjesztéséről szerdán szavaz a közgyűlés.

Bekeményítő kerületek

A fenti paraméterek miatt a kerületi vezetők fókuszában értelemszerűen a helyi gépjármű-tulajdonosok érdekei jelennek meg, akik eddig arra törekedtek, hogy a helyben lakók számára biztosítsák annak lehetőségét, hogy a lakásukhoz közeli közterületen, jelentősebb költségek nélkül leállíthassák a kocsijukat. Terézvárosban (de Józsefvárosban is) például már évekkel ezelőtt kizárólagos lakossági parkolóhelyeket festettek fel, ahol este 6 és reggel 7 óra között csak az adott területre érvényes kártyával rendelkező ott lakók parkolhatnak. Ezzel a lépéssel a kerületbe érkező autósok nagy részét parkolóházakba terelték az esti órákra. Emellett Terézváros nemrég az Andrássy út szervizútjait és a Városligeti fasor VI. kerületi oldalát is fizetőssé tette a nem ott lakók számára. Mivel a VI. egy olyan kerület, amely csaknem minden tömegközlekedési eszközzel elérhető, bebiciklizhető, ezért az autóval szemben ezeknek a közlekedési formáknak a használatát ösztönzik például 70 ezer forintos biciklivásárlási támogatással, diákoknak szóló ingyenes éves országbérlettel, újabb Mobi- és Bubi-pontok kialakításával.

Hirdetés

Azzal persze a polgármesterek is tisztában vannak, hogy a parkolóhelyek száma gyakorlatilag konstans, miközben a gépjárművek száma évente 5–6 százalékkal növekszik. Csak az elmúlt 5 évben 150 ezerrel nőtt a budapestiek birtokában lévő autók száma, azaz nyilvánvaló, hogy a jelenlegi parkolási szisztéma fenntarthatatlan. Erre mutatott rá a közelmúltban több civil szervezet is, akik a budapesti autósok szempontjából nézve brutális javaslatot tettek le a Fővárosi Közgyűlés asztalára. Simán megdupláznák a nem helyi lakosok parkolási díjtételeit, a helyben […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/belfold/2024/11/25/parkolas-kerulet-ovezet-forgalom-kozossegi-kozlekedes-dijemeles/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Fellélegezhetnek az agglomerációból Budapestre ingázók, fontos változások jönnek

Jelentős menetrendi változások várhatók december 15-től a 64-es buszcsalád járatain, a vonalak számozása egységessé válik, …